قهوه خام

فروش عمده قهوه خام ویتنام روبوستا

فروش عمده قهوه ویتنام

قهوه خام ویتنام روبوستا

قهوه خام ویتنام روبوستا یکی از پر مصرف ترین دانه های قهوه است و در خرید و فروش عمده قهوه معمولا یکی از اقلام ثابت است. کشور ویتنام به دلیل آب و هوای استوایی شرایط بسیار مناسبی برای کشت قهوه دارد. اما قهوه به دست آمده در این کشور بیشتر از نوع روبوستا است و عمده فروش و صادرات این کشور، قهوه روبوستا است. دانه های قهوه خام ویتنام روبوستا به دو روش نچرال و شسته شده به بازار عرضه می شوند. دانه های شسته شده محبوبیت بیشتری دارند و به دانه های وت پولیش معروف هستند. (wet polished). دانه های نچرال در همان پوسته پالپ قهوه خشک شده و پس از خشک شدن از پالپ جدا می شوند بدون شستن دانه ها.

فروش عمده قهوه خام

قهوه خام یا دانه قهوه سبز، ماده اولیه مورد نیاز کارخانه های رست قهوه است. تمام نوشیدنی های قهوه در همه ی نقاط جهان، از همین دانه های خام قهوه به دست آمده اند. البته قهوه خام ابتدا پخته می شود و سپس توسط باریستاها به نوشیدنی های جذاب تبدیل می شود. خرید و فروش عمده قهوه خام نه تنها توسط کارخانه ها بلکه توسط کافی شاپ هایی که رستر دارند نیز انجام می شود. فروش عمده قهوه خام در کیسه های کنفی (گونی) 60 کیلویی و گاهی 70 کیلویی انجام می شود. بهترین دانه خام قهوه، دان هایی است که تمیز و عاری از خرده چوب و سنگ بوده و دیفکت و شکستگی نداشته باشند یا بسیار جزئی باشد.

قهوه خام عربیکا

مهمترین ویژگی قهوه خام عربیکا، عطر زیاد و طعم خوشایند آن است. با این حال بسیاری از مردم، طعم قهوه عربیکا را دوست نداشته و آن را به صورت ترکیب با دانه های تلخ و بدمزه روبوستا مصرف می کنند! قهوه خام عربیکا تنوع بسیار زیادی دارد و هر کدام از آن ها در ترکیب های مختلف می توانند طعم های بی نظیری ایجاد کنند. اما در ایران یکی از معروف ترین و خوش طعم ترین دانه های قهوه عربیکا، کلمبیا سوپریمو است و یکی دیگر دانه قهوه نیکاراگوئه که عطر فوق العاده ای دارند. عطر این دانه ها انقدر زیاد است که حتی با بوئیدن دانه قهوه خام عربیکا کلمبیا و نیکاراگوئه می توان آن را احساس کرد.