پودر کاکائو طبیعی, پودر کاکائو نیدگرو, پودر کاکائو هلندی

خرید بهترین پودر کاکائو نچرال هلندی

بهترین پودر کاکائو

پودر کاکائو نچرال چیست

پودر کاکائو که یکی از پر مصرف ترین مواد اولیه جهان امروز به حساب می آید؛ در نتیجه فرآوری دانه کاکائو به دست می آید.

دانه ی کاکائو به دست آمده از مناطق مختلف، طعم های گوناگونی دارد و این طعم اولیه بر مزه ی پودر کاکائویی که تهیه می شود مستقیما اثر گذار است. همچنین فرآوری دانه کاکائو کاری نسبتا سخت است که اگر با دقت انجام نشود باز منجر به تغییر طعم پودر کاکائو می شود. پودری که بلافاصله پس از آسیاب کردن به دست می آید، پودر کاکائو نچرال است.

ویژگی های پودر کاکائو نچرال:

  • عطر بسیار زیاد کاکائو
  • طعم قوی
  • مقدار PH بین 5 و 6 است که طعمی بین تلخ و ترش دارد
بهترین پودر کاکائو
بهترین پودر کاکائو

مراحل فراوری پودر کاکائو

فرآوری دانه کاکائو مراحل مختلفی دارد که به صورت تیتروار در اینجا بیان شده

  • برداشت: برداشت دانه کاکائو از درختانی که هر 4 یا 5 سال میوه می دهند به طور دستی انجام می شود
  • تخمیر: این مرحله پیچیده ترین قسمت فرآوری دانه کاکائو است و در طعم کاکائو بسیار تاثیر گذار است. نوع میکروارگانیسم ها و مدت زمانی که دانه ها تحت تخمیر قرار دارند موجب تغییر طعم پودر کاکائو می شود.
  • خشك كردن: در این مرحله رطوبت دانه ها از 55% به 7.5% باید کاهش یابد ولی در غرب افریقا، خشک کردن در معرض آفتاب انجام نمی شود.
  • برشته کردن: روش برشته کردن دانه کاکائو بسیار متفاوت است و از شرکتی به شرکتی و از کشوری به کشوری تفاوت دارد.
  • پاکسازی: پاکسازی دانه ها از پوسته و خرده کاکائو و ….
  • آسیاب نیب های کاکائو (نیب ها تکه های کاکائو هستن که از خود درخت کاکائو به دست می آیند)
  • قلیایی شدن: این مرحله که به آلکالایز کردن معروف است باعث به وجود آمدن پودر کاکائو با رنگ ها و طعم های مختلف می شود. پودر کاکائو وقتی قلیایی شود از حالت نچرال خارج شده و به آن آلکایزد می گویند. همچنین به نام پودر کاکائو هلندی نیز در بازار شناخته می شود. (منظور از هلندی، همیشه به معنی تهیه شده در کشور هلند نیست!)
  • پودر کاکائو قلیایی یا الکایز می تواند به رنگ قرمز روشن تا سیاه ذغالی به بازار عرضه شود
  • پرس لیکور: در این مرحله تحت فشار بسیار زیاد، کاکائوی داغ شده تا حرارت 200 درجه را در دستگاهی مجددا فراوری کرده و از این مرحله مس کاکائو حاصل می شود.
  • آسیاب کاکائو: حالا نوبت به آسیاب کردن مس (کیک9 کاکائو به دست آمده رسیده. البته قبل از این باید مس به دست آمده کاملا خنک شود و بعد از آسیا شدن که روش های مختلفی انجام می شود، باید فرایند tempering  هم بر روی آن انجام شود.
خرید پودر کاکائو هلندی

کره کاکائو مرغوب

طی فرآیند مرحله قبل، محصولی جانبی به دست می آید تحت نام کره کاکائو. کره کاکائو گران ترین ماده اولیه شکلات سازی است و طعم فوق العاده ای به شکلات ها می دهد. رنگ کره به دست آمده نشان دهنده آن است که مراحل فرآوری کاکائو به درستی انجام شده یا خیر. رنگ تیره و قهوه ای کره کاکائو نشانه خوبی نیست. کره کاکائو مرغوب رنگی طلایی زرد یا نسبتا سفید خواهد داشت.

کره کاکائو، لیکور کاکائو و شکر، سه ماده اولیه و مهم در تهیه انواع شکلات هستند. هر چند که برای کاهش هزینه ها در بسیاری از کارخانه ها، به جای کره کاکائو از روغن های جانشین کره کاکائو استفاده می شود.

کره کاکائو در دو نوع بوگیری شده و طبیعی به فروش می رسد.

کره کاکائو مرغوب

خرید پودر کاکائو هلندی فله

چنانچه قصد خرید پودر کاکائو هلندی مرغوب دارید، محصولات تهیه شده در خود کشور هلند که مبدع این روش است از بهترین های جهان هستند. پودر کاکائو هلندی فله را می تونا در کیسه های 25 کیلویی تهیه کرد و از عطر و طعم عالی آن ها در تهیه محصولات و دسرهای بی نظیر لذت برد.

یکی از برند های معروف پودر کاکائو هلندی برند NIDEGRO است که در تنوع بسیار خوبی به فروش می رسد. کد روشن پودر کاکائو هلندی نیدگرو، یک جانشین بسیار مناسب برای پودر کاکائو نچرال است.

کد دارک پودر کاکائو نیدگرو جایگزین پودر کاکائو S9 التین مارکاست و بسیار مرغوب تر از آن. خرید بهترین پودر کاکائو برای کارخانه ها بسیار اهمیت دارد زیرا کیفیت تمام محصولات تولید شده به نوع پودر کاکائوی به کار رفته در آن بستگی دارد.