دانه قهوه

نازلترین قیمت دانه قهوه فله ای در بازار تهران

از آنجا که دانه قهوه فله ای به صورت کاملا وارداتی است و بخش زیادی از قهوه های رست شده موجود در کشور هم وارداتی هستند، نمی توان قیمت عمده قهوه را به صورت دقیق عنوان کرد؛ چرا که با نوسانات ارز قیمت قهوه عمده هم تغییر خواهد کرد. بنابراین قیمت عمده قهوه به قیمت ارز در کشورهای مبدا بستگی دارد و ایران هیچ کنترلی بر آن ندارد. تهران یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش قهوه در ایران به حساب می آید و به همین جهت افراد زیادی تمایل دارند از قیمت قهوه عمده در تهران اطلاع کسب کنند. یکی از عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت قهوه هزینه حمل و نقل بار آنها به شهرهای مختلف است. به علت افزایش قیمت سوخت در سالهای اخیر، هزینه جابجایی کالا هم بالاتر رفته و بر روی قیمت قهوه عمده نیز تاثیر گذار بوده است. علاوه بر این به دلیل افزایش نرخ تورم قیمت بسیاری از اقلام موجود در بازار بالاتر رفته و این موضوع نیز تأثیر بسزایی بر قیمت داشته است.

نازلترین قیمت دانه قهوه فله ای در بازار تهران

فاکتورهای مهم در خرید دانه قهوه مرغوب

فاکتورهای مهم در خرید دانه قهوه مرغوب ایران تحت هیچ عنوان توانایی تولید گیاه قهوه را ندارد و مجبور به وارد کردن دانه قهوه از کشورهای تولید کننده قهوه است، به همین جهت شرکت ها و کارخانه های تولید قهوه در ایران اقدام به وارد کردن و در نهایت فرآوری دانه قهوه می کنند تا بتوانند آن را در انواع مختلف مانند پودر قهوه، اسپرسو، قهوه فوری و غیره به فروش برسانند. به صورت کلی دانه قهوه خام که سبز رنگ است، بعد از رست شدن به رنگ قهوه ای روشن تا تیره در می آید، توجه داشته باشید که میزان رست شدن قهوه در تفکیک، طعم و مزه آن تاثیر زیادی دارد، به این شکل که هرچه دانه قهوه مدت زمان بیشتری رست شود، تلخ تر است و کافئین بیشتری خواهد داشت. باید توجه کرد که بهترین و با کیفیت ترین دانه های قهوه، آن گروه از دانه هایی هستند که مدت زمان زیادی از رست شدن دانه آن نگذشته باشد، چون که گذشت زمان طولانی از تولید محصول باعث از بین رفتن مزه لذیذ قهوه می شود. همه موارد ذکر شده، باعث داغ شدن بازار فروش عمده دانه قهوه شده است تا آنجا که در حال حاضر فروش عمده دانه قهوه به عنوان یک شغل پردرآمد به شمار می رود. طعم، عطر و قیمت از ویژگی‌های مهم هستند ولی فقط این عوامل نباید مورد توجه قرار گیرند. قبل از خرید قهوه‌، باید اطمینان پیدا کنیم که این محصول برای روش تهیه‌ای که قرا است استفاده کنیم مناسب است یا خیر. در حالتی که قهوه زمان زیادی از رست شدن آن نگذشته باشد، کیفیت و تازگی اش را حفظ خواهد کرد و عطر و طعم دلچسبی که ناشی از تازگی اش خواهد بود را هم از دست نمی دهد. اما هر چه قدر از زمان روست شدن آن مدت بیشتری گذشته باشد، قهوه حالت کهنه تری به خودش می گیرد و این قضیه کیفیت قهوه را تحت تاثیر قرار می دهد. البته گفته شده است که دانه قهوه رست شده فله، در شرایط نگهداری عالی در نهایت تا شش ماه قابل استفاده است. اما پیشنهاد می شود اگر جزو فروشندگان قهوه فله هستید بیشتر از یک ماه قهوه را در انبارهای خود حتی در شرایط عالی نگه ندارید.

هرآنچه باید از تجارت دانه قهوه فله بدانیم

با توجه به مصرف بالای این محصول، بازار خرید دانه قهوه فله ای از رونق بالایی دارد و خرید دانه قهوه دانه ای با محدودیت زمانی مواجه نمی باشد. به دلیل هزینه های مربوط به بسته بندی قیمت محصولات فله کمتر است و به همین دلیل افراد زیادی تمایل به خرید دانه قهوه فله ای دارند. یکی دیگر از مواردی که بر روی بازار خرید دانه قهوه فله ای می باشد فصل برداشت این محصول است؛ بیشترین حجم واردات پس از فصل برداشت محصول انجام می شود و در این زمان میزان خرید دانه قهوه فله ای نیز بیشتر می شود. به حالت کلی، قهوه دارای دو گونه اصلی روبوستا و عربیکا می باشد و بقیه اسامی مثل قهوه ترک، اسپرسو و فرانسوی در واقع روشهای دم کردن قهوه هستند. همانطور که در بالا به آن ذکر شد، امروزه در کشور ما، تقاضا برای انواع مختلف قهوه زیاد شده است و روزانه حجم بسیار زیادی قهوه در کافی شاپ ها، مراکز پخش قهوه، فروشگاه ها و غیره به فروش می رسد. به همین جهت خرید عمده قهوه می تواند موردی خوبی برای سرمایه گذاری باشد. دقت داشته باشید که در هنگام خرید عمده قهوه سعی کنید که با فروشنده عمده و اصلی ارتباط برقرار کنید و از پرداخت هزینه های جانبی و اضافی به واسطه های گوناگون جلوگیری کنید.

هنگام خرید عمده قهوه باید به بعضی نکات مهم و کلیدی توجه نمایید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین قهوه خریداری و تهیه نمائید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

– از مراکز معتبر برای خرید قهوه اقدام کنید.

– به نوع قهوه که به شکل بسته بندی یا فله ای یا فوری خواهد بود، توجه نمائید.

– به تازگی رست قهوه دقت خاصی داشته باشید.

– قبل از اینکه خریدتان را قطعی کنید از مرغوبیت محصولی که خریداری می کنید، مطمئن شوید.

راهکاری موثر و پر درآمد برای تولید دانه قهوه در ایران

راهکاری موثر و پر درآمد برای تولید دانه قهوه در ایران در ایران هیچ گونه کارخانه تهیه قهوه وجود ندارد. قهوه در مناطق استوایی مانند جامائیکا، جاوه، برزیل، کلمبیا، هند و… رشد می کند و به شکل بینز (لوبیا شکل و خام مانند) وارد ایران می شود. این قهوه ها بعد از وارد شدن به داخل کشور فرآوری و بسته بندی می شوند. به همین دلیل ایران در زمینه تولید قهوه هیچ گونه فعالیتی ندارد. تنها شرکت مولتی کافه به شکل محدود در حوزه صادرات شیر خشک و قهوه فوری، آن هم به کشورهای حوزه آسیای میانه مانند آذربایجان، تاجیکستان… و در حوزه خاورمیانه نیز به کشورهای سوریه، عراق، پاکستان و بنگلادش فعالیت می کند. به این شکل نیست که ایران بتواند در چنین سطحی قهوه تولید و به کشورهای اروپایی صادر کند چون این توانایی به هیچ عنوان در ایران وجود ندارد. باید دقت داشت که روند تولید و تهیه قهوه فوری با قهوه غیرفوری بسیار متنوع است. مواد اولیه برای تهیه قهوه از کشورهایی مانند برزیل، جاوه، اندونزی و ویتنام به شکل دانه قهوه وارد ایران می شود. این دانه قهوه در ایران فرآوری (رست و آسیاب) و بسته بندی می شود.

صنعت قهوه در ایران جدید و نوپا است. بعد از محدود کردن واردات مارکهای خارجی قهوه توسط دولت و بالا رفتن بی‌سابقه نرخ دلار در سال‌های اخیر، واردات قهوه خارجی دشوارتر شده و در حال حاضر دیگر مانند سال‌های قبل توجیه اقتصادی برای کشور ما ندارد. این دو موضوع در کنار هم باعث شده تا فعالان قهوه در ایران به سمت تولید بروند تا بتوانند نیاز داخل به قهوه را مرتفع کنند. در جنوب ایران قابلیت کشت قهوه وجود دارد و می‌توان کشت تجاری قهوه را در ایران شروع کرد. در حال حاضر قهوه در بعضی مناطق جنوبی کشور مثل چابهار کشت می‌شود. تعداد کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید قهوه در کشور به شکل روزافزونی افزایش یافته و در حال حاضر در کنار برندهای خارجی، برندهای متعدد ایرانی هم وجود دارند که دست خریداران را برای خرید باز گذاشته اند و این نشانه روشنی است برای این که صنعت قهوه در ایران بازار رو به رشد و آینده پر سودی دارد. در شرایط کنونی حدود ۸۰ درصد از نیاز قهوه کشور توسط صنایع داخلی تهیه می‌شود و ۲۰ درصد باقی مانده هم مربوط به قهوه‌هایی است که مستقیما وارد کشور می‌شوند و فرآوری روی آنها صورت نمی گیرد. قهوه‌های مورد مصرف مردم هم با توجه به ذائقه جامعه، غالبا ترک، اسپرسو و قهوه فوری (نسکافه) هستند.

اگرچه مسیر طولانی است تا ایران در این حوزه توانمند شود، دولت باید به جهت بقای این صنعت ایران، تخفیف‌های مالیاتی اختصاص دهد. بازپرداخت اقساط وام‌ها را به تعویق بیندازد و متعهد به جبران قسمتی از زیان‌ این کسب‌ و کارها شود. با این حالت، به عقیده فعالان این صنعت اگر فرآوری قهوه در ایران پیشرفت کند، سودآوری آن به حدی زیاد است که ظرف کمتر از ۱۰ سال می‌تواند به یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی کشور تبدیل گردد.

خریداران عمده دانه قهوه در مراکز تهران

بازار عمده فروشی قهوه تهران این محصول را در انواع مختلفی ارائه می کند و بر اساس نوع محصول مقادیر خرید آن از بازار عمده فروشی قهوه تهران متفاوت است. همچنین در بازار عمده فروشی قهوه تهران این محصولات به صورت فله و بسته بندی در وزن های متفاوت عرضه می شود و بر اساس وزن آن قیمت محصول در بازار عمده فروشی قهوه تهران شامل تغییرات می شود؛ هرچه وزن محصول بیشتر باشد قیمت آن در بازار عمده فروشی قهوه تهران بالاتر خواهد بود.

تعداد زیادی عمده فروشی قهوه در تهران وجود دارد که این محصول را با درجه کیفیت متفاوت ارائه می نماید و هرچه مرغوبیت محصول بهتر و بالاتر باشد حجم خرید آن از عمده فروشی قهوه در تهران بالاتر می رود. همینطور این محصول در بسته بندی های شیشه، پاکتی و غیره در عمده فروشی های قهوه در تهران وجود دارد که هرچه بسته بندی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد حجم خرید محصول از عمده فروشی قهوه در تهران هم بیشتر خواهد بود.

برای بسیار از خریداران عمده در دسترس بودن منابع دست اول با بهترین قیمت بسیار مهم است. چون با کم کردن واسطه ها قیمت خرید عمده کم خواهد شد که در نهایت سود بالایی خواهد داشت. قیمت انواع قهوه وارداتی با توجه به قیمت روز ارز مشخص می گردد.

بازار فروش دانه قهوه اصل

بازار فروش دانه قهوه اصل قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان می باشد که مصرف آن در ایران نیز در چند سال اخیر بالا رفته است و افراد زیادی این نوشیدنی جذاب را جایگزین چای کردند. گیاه قهوه در مناطق استوایی و گرمسیری مثل برزیل، ویتنام، اتیوپی، هند، کلمبیا، جامائیکا، اندونزی و غیره کاشته می شود و ایران امکان تولید گیاه آن را ندارد و مجبور به وارد کردن قهوه به صورت خام یا رست شده است. در چندین سال اخیر ایران برای خرید قهوه خام و یا به عبارتی لوبیا یا دانه ی قهوه از کشورهای دیگر اقدام کرده است و بعد از فرآوری و بسته بندی، آن را در بازار ارائه می کند و قسمتی از این قهوه همبه کشورهای دیگر صادر می شود. لازم به ذکر است که عمده قهوه مصرفی کشور به شکل وارداتی است و کشورهای امارات و اندونزی در رتبه اول صادرات قهوه به ایران قرار دارند. با توجه به اینکه قهوه در ایران تقاضای بسیار بالایی پیدا کرده است، افراد زیادی جذب بازار فروش عمده قهوه فوری، گلد، پودری و غیره شده اند و مرتب به دنبال واردات و فروش عمده قهوه هستند.

عرضه بی واسطه دانه قهوه

مراکز فروش عمده اصولا تمام محصولات در تهران اولین آن به بازار تهران منتهی می گردد در مورد فروش عمده دانه قهوه هم همین موضوع صادق است و تهران دارای بزرگترین فروشندگان دانه قهوه است. دلیل آن هم این است که فعالیت تاجران چه در زمینه خرید و یا فروش به تهران بسیار زیاد است. با توجه به وارداتی بودن انواع دانه قهوه این محصول در شهر های دیگری هم توسط شرکت هایی بسیار پیشرفته خرید و فروش می شود تا وابستگی برای خریداران به تهران کم شود. شهر هایی مانند مشهد و اصفهان که خود دانه قهوه و خدمات این شهر ها به مشتریان بسیار معروف است. انواع قهوه شیرین، موکا، پودر نسکافه گلد، مولیناری، فروش گلد و کلاسیک عرضه می شود.

مراکز پخش دانه قهوه فله ای

مراکز پخش دانه قهوه فله ای فروش دانه قهوه درجه یک در حال حاضر به علت جذب خریداران و حجم بالای خرید آن در ردیف اول اولویت‌های تجاری کشورهای تولیدکننده‌ قهوه از جمله برزیل، هند، کنیا، کاستاریکا، کلمبیا، هندوراس، تانزانیا، اتیوپی، اندونزی، مکزیک و … قرار داده است.

کشت دانه قهوه به ویژه از طریق سرمایه‌گذاری در کاشت و تولید و تاسیس آزمایشگاههای کنترل کیفیت به یک ضرورت اقتصادی مبدل شده است. برندهای قهوه ایتالیا من جمله قهوه ایلی illy coffee و قهوه ساکوالا saquella coffee و قهوه ساندالج sandalj همکاری‌های نزدیکی با تولیدکنندگان مستقیم دانه قهوه در کشورهای مقصد را دارند.

امروزه فروش عمده قهوه در بسیاری از کشورهای صاحب مزارع قهوه در آمریکای جنوبی، هند و آفریقا با مشورت‌های تخصصی و فنی مارک های مرغوب ایتالیایی انجام می شود. با توجه به اینکه بیشتر مصرف کنندگان قهوه فوری مراکز خدماتی مانند هتل ها و یا مهمانسراها و یا ادارات بزرگ و حتی عموم مردم هستند بنابراین قهوه فوری که همان نسکافه هست از اهمیت بسیاری در بین مصرف کنندگان برخوردار است، بنابراین پخش قهوه فوری به صورت عمده در قالب بسته بندی که مصرف انفرادی دارد تا کیسه های فله برای خریداران عمده با بهترین کیفیت و قیمت تامین خواهد شد

دیدگاهی در مورد “نازلترین قیمت دانه قهوه فله ای در بازار تهران

  1. زیبا ارغوانی گفت:

    سلام و خداقوت ببخشید من چند سوال دارم با چه شماره ای میتونم تماس بگیرم ؟

    1. admin گفت:

      سلام عزیزم وقتتون بخیر
      برای ارتباط با همکاران ما لطفا فرم مشاوره موجود در سایت را تکمیل نمایید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

  2. جعفر اسکندری گفت:

    سلام و خسته نباشید.قهوه فواید بسیار زیادی دارد وفله آن به صورت وارداتی به کشور وارد میشود.

  3. زهرا سلطانی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    با توجه به مصرف بالای این محصول، بازار خرید دانه قهوه فله ای از رونق بالایی دارد و خرید دانه قهوه دانه ای با محدودیت زمانی مواجه نمی باشد. به دلیل هزینه های مربوط به بسته بندی قیمت محصولات فله کمتر است و به همین دلیل افراد زیادی تمایل به خرید دانه قهوه فله ای دارند.

  4. پریسا محمدی گفت:

    با سلام. کمترین میزانی که امکان خریدش هست چقدره. سفارش ۱۰ کیلو قبول می کنید؟

    1. admin گفت:

      سلام وقت بخیر لطف کنید فرم داخل سایت را پر کنید تا جهت اطلاع بیشتر مشاوران با شما ارتباط بگیرند.

  5. سیما رهنما گفت:

    قهوه ی دارک و روشن از لحاظ طعم فرقی دارند؟ یا اینکه قیمت اونا فرقی داره؟

    1. admin گفت:

      سلام خدا قوت
      جهت اطلاع از قیمت ها و دیگر سوالاتی که برای شما پیش آمده فرم داخل سایت را پرکنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند .

  6. آرین گفت:

    سلام و درود فروش قهوه شما به چه صورت پودر یا دونه ای؟ فروش حضوری هم دارید؟

    1. admin گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما برای نحوه خرید و پاسخدهی بیشتر لطف کنید فرم داخل سایت را پر کنید.

  7. طاهر عزیزی گفت:

    سلام خسته نباشید و احترام دارم به عزیزان و زحمتکشان در سایت خوب ایران شکلات و ممنونم از قهوه های دانه بزرگ بسیار درجه یکی که برای ما ارسال شد و عرض ادب و احترام به بخش پشتیبانی سایت

  8. فاطمه اسکندری گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم که دانه ها را به صورت سالم و پودر نشده ارسال میکنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *