قهوه

فواید و ضرر های نوشیدن قهوه

قهوه در جهان بسیار پر طرفدار است ولی مردم در مصرف آن زیاده رویی میکنند که دچار ضرر هایی می شوند برای دانستن ضرر و فواید نوشیدن قهوه با ما همراه شوید.
هر ماده غذایی اگر به اندازه مصرف شود برای بدن مفید است و اگر در مصرف آن زیاده روی شود مضر خواهد بود نوشیدن قهوه هم باید به اندازه باشد تا خاصیت مفید خود را روی بدن بگذارد در غیر این صورت ضرر خواهد داشت. خودرن روزی دو فنجان قهوه و یا سه فنجان قهوه فوری در روز توصیه شده است و بیشتر آن برای بدن مضر است.
حال اگر شما جز افرادی هستید که زیاد قهوه می نوشید حداکثر شش فنجان در روز قهوه بنوشید و بیش از این مجاز به خوردن قهوه نمی باشید.
قهوه در زمان های قدیم میان خانواده های خاصی مرسوم بود و یا درمراسم خاصی قهوه می دادند ولی امروزه استفاده از این نوشیدنی در بین خانواده ها و بخصوص جوانان زیاد شده است و بخصوص اگر یه روز کاری سخت داشته باشیم ترجیح می دهیم که از قهوه به عنوان یک نوشیدنی گرم استفاده کنیم.
اگر چه که فواید زیادی را درمورد این نوشیدنی بیان کرده اند ولی خبرهایی هم اخیرا منتشر شده که ار مضر بودن قهوه خبر می دهد.
به گزارش این خبر گزاری طبق تحقیقاتی که پزشکان انجام داده اند متوجه این مطلب شده اند که قهوه روی مینای دندان اثر می گذارد و باعث از بین رفتن مینای دندان می شود برای همین توصیه می کنند که مصرف قهوه را کاهش دهیم و درروز بیش از دو فنجان قهوه ننوشیم تا دندان های سالمی داشته باشیم.
همچنین به این نتیجه رسیده اند که قهوه فوری به دلیل اسید سیتریکی که درآن موجود است بیشتراز قهوه روی مینای دندان اثر می گذارد و باعث خراب شدن دندان می شود پس مصرف نسکافه را هم بسیار محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *