قهوه

سفارش خرید پستی قهوه روبوستا در بازار

صحبت از قهوه روبوستا در واقع صحبت از رفع خستگی است. اگرچه این نوع قهوه در بازار کمتر محبوب است اما باید بدانیم که بسیاری از افراد سفارش خرید پستی این نوع قهوه پر کافئین را میدهند.
قهوه میوه درختی به همین نام میباشد که در بسیاری از نقاط دنیا امکان رشد آن وجود دارد. گونه ها و زیر گونه های زیادی از این ماده خوراکی محبوب شناخته شده است. 


خاستگاه قهوه کجاست؟

در این مورد که خاستگاه قهوه کدام کشور بوده است، اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد. یمن، اتیوپی، برزیل، کلمبیا و … کشورهایی هستند که احتمال داده میشود قهوه در آنجا تولید شده است. اما واقعیت این است که آفریقا مبدا تولید اولین قهوه جهان بوده است.

خرید قهوه روبوستا

از میان کشورهای آفریقایی، برخی یمن و برخی اتیوپی را به عنوان خاستگاه قهوه میشناسند و این که کدام کشور عنوان اولین را در این وادی به خود اختصاص داده است در هاله ای از ابهام قرار دارد.


ویژگیهای درخت قهوه:

قهوه با نام علمی  Coffea spp.گیاهی است که به تیره روناسیان تعلق دارد. بلندی این گیاه در بیش تر مواقع به کمتر از 10 متر میرسد.

خرید قهوه روبوستا

اگر در فصل گلدهی باشد، ممکن است با یاسمن اشتباه گرفته شود! گل های سفید ریز آن که بسیار شبیه به گل یاسمن است علت بروز این اشتباه است.

خرید قهوه روبوستا

این گیاه تا ارتفاع حدود 2000 متر امکان رویش دارد و بسته به نوع گونه ممکن است در ارتفاعات پایینتر یا بالاتر رشد کند. 
میوه درخت قهوه در اولین نگاه شما را به یاد عناب خواهد انداخت با این تفاوت که قهوه به شکل خوشه ای رشد میکند. میوه تقریبا بیضی شکل و خوش رنگ قهوه بعد از رسیدن، درخت را پر از خوشه های قرمز رنگ و زیبا میکند.

خرید قهوه روبوستا


انواع قهوه:

همچون هر گیاه دیگری قهوه نیز دارای گونه ها و زیرگونه های زیادی است اما به صورت کلی همه قهوه های دنیا در سه دسته کلی جای میگیرند:

1. لیبریکا
2. عربیکا
3. روبوستا

قبل از هر چیز باید بدانید که بیشتر قهوه های دنیا از دو نوع عربیکا و روبوستا هستند و قهوه لیبریکا طرفدار زیادی ندارد به همین علت از تولید بسیار کمی برخوردار است.
عربیکا و روبوستا را میتوان از نظر منطقه قیمت، رویش، شکل دانه و طعم، با هم مقایسه کرد و از هم بازشناخت.
دانه های عربیکا بزرگ تر و بیضی شکل تر از روبوستا هستند. در واقع دانه قهوه روبوستا شکل گردتری دارد.

خرید قهوه روبوستا

درختان قهوه روبوستا در ارتفاعات کمتر از هزار متر رشد میکنند در صورتی که برای کشت عربیکا به ارتفاع حدود هزار تا دو هزار متر نیاز داریم. 
اما تفاوت اصلی و بسیار مهم این دو نوع قهوه در طعم و بو آنهاست. از آنجایی که روبوستا دارای کافئین بسیار بیشتری نسبت به عربیکا میباشد، طعم تلختر و عطر و بوی کمتری دارد. در عوض همه عربیکا را با عطر فوق العاده آن میشناسند. عربیکا به دلیل داشتن کافئین کمتر، تلخی کمتری نیز دارد.
قهوه عربیکا از قیمت بالاتری نسبت به روبوستا نیز برخوردار است. با توجه به تفاوتهای بیان شده، بسیاری از مصرف کنندگان علاقه مند هستند پودر قهوه مورد استفاده آنها مخلوطی از روبوستا و عربیکا باشد.


قهوه، انرژی بخش روزهای پر مشغله:

قهوه یکی از پر طرفدارترین نوشیدنیهای دنیاست. کم تر کسی را میشناسیم که این نوع نوشیدنی خاص را تجربه نکرده باشد. شاید همه چیز به خواص منحصر به فرد آن مربوط می شود.
به طور مثال همه ما روزهای پرمشغله ای را به یاد می آوریم که فرصت استراحت کافی را نداشته ایم. تمام کارهایمان به هم گره خورده و مجبور بوده ایم بدون وقفه به فعالیت بپردازیم. زمانهای زیادی خواب بر ما چیره شده و مجبور بوده ایم دست از کار بکشیم و یا این که کار خود را با سختی زیادی ادامه دهیم. در چنین شرایطی در رویاهای خود به دنبال معجونی می گردیم که ما را سرپا نگه دارد تا بتوانیم قابلیتهای خود را حتی با خستگی زیادی که داریم به اثبات برسانیم. قهوه این رویا را به حقیقت بدل می کند و با انرژی بخشی خاص خود به ما کمک می کند پر قدرت و شاداب در محیط کار خود حضور پیدا کنیم.

خرید قهوه روبوستا


روبوستا پر کافئین:
همانطور که گفتیم روبوستا یکی از انواع اصلی قهوه در جهان است که برخی به اشتباه آن را چندان مرغوب نمی دانند. علت این طرز فکر عطر و بوی کم قهوه ی روبوستا است اما نباید فراموش کرد که اگرچه این نوع قهوه عطر کمی دارد اما میزان کافئین آن بسیار بالاست.

خرید قهوه روبوستا

کافئین ضد خواب آلودگی و از بین برنده ی موقت خستگی است. پس اگر به دنبال معجون روزهای پر مشغله می گردید قهوه ی روبوستا انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *