قهوه

نحوه دم کردن پودر قهوه ترک مدیوم

قهوه ترک که با پودر با درجه روست مدیوم تهیه شده باشد طعمی ملایم و دوست داشتنی دارد که در این مطلب، نحوه دم کردن آن توسط قهوه جوش های روگازی مطرح می شود.
برای تهیه یک فنجان قهوه ترک با طعم واقعی، معمولا از پودر قهوه با درجه برشتگی مدیوم یا متوسط استفاده می شود. چنین قهوه ای طعمی ملایم داشته و تلخی آن نیز مطلوب است. هرچند برخی از افراد، بسته به ذائقه خود به نوشیدنی قهوه به دست آمده، شیر یا شکر هم اضافه می کنند.
برای آماده ساختن قهوه ترک مرغوب، اولین گام، تهیه پودر قهوه مناسب می باشد. در این مورد، محدودیت خاصی وجود ندارد و می توان بسته به ذائقه از پودرهای مختلف با درجه روست متفاوت که بر میزان کافئین و تلخی نوشیدنی قهوه تاثیر می گذارد بهره برد. اما معمولا از پودر قهوه اندونزی استفاده می شود.
در مرحله بعد، پس از خریداری یک قهوه جوش خوب روگازی، نوبت می رسد به رفتن داخل آشپزخانه و تهیه قهوه ترک. به ازای هر نفر، یک قاشق مرباخوری پودر قهوه را با سه چهارم فنجان آب داخل قهوه جوش ریخته و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید.
توجه کنید در حین فرآیند خروج عصاره قهوه و ایجاد کف بر روی نوشیدنی به دست آمده نباید آن را به هم زد. پس از ایجاد کف ر رو قهوه، قهوه جوش را از روی گاز برداشته و قهوه ترک خوشبو و خوش طعم خود را نوش جان نمایید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *