شکلات

طرز تهیه شکلات کاکائویی ساده خانگی

آیا شما خانم خانه دار هم تمایل به تهیه انواع تنقلات خوشمزه همچون شکلات کاکائویی با مواد اولیه در دسترس و طرز تهیه سلده به صورت خانگی دارید تا با عزیزانتان از خوردن آن لذت ببرید؟
برای تهیه هر تنقلاتی در منزل، نیاز به مواد اولیه باکیفیت و طرز تهیه ای است که اگر در مورد آماده ساختن آن تمامی موارد، رعایت شود قطعا خوراکی بسیار خوشمزه و سالمی به دست می آید که می تواند فرزندان و کودکان را به سمت آن جذب نماید.
شکلات در میان دنیای بسیار گسترده و رنگارنگ تنقلات، جایگاه خاصی دارند. چرا که بسیار خوشمزه بوده و فوق العاده هستند. در این مطلب قصد داریم با طرز تهیه یکی از این شکلات ها آشنا شویم و از مصرف ان بهره ببریم.

دستور تهیه شکلات کاکائویی در منزل
مواد اولیه:

  • شکلات تخته ای شیری، 200 گرم
  • فندق نیم کوب، 100 گرم
  • شیر، 1 لیوان
  • وانیل، 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
شکلات ها را به تکه های کوچکتری تقسیم کرده و روی حرارت غیرمستقیم با کمک روش بن ماری، کاملا ذوب نمایید. سپس شیر را به تدریج به شکلات آب شده افزوده و به خوبی به هم بزنید. 
در مرحله سوم، فندق ها را به بافت شکلاتی افزوده و همراه با وانیل به خوبی ترکیب کنید تا شکلات کاملا یکنواختی به دست آید. شکلات به دست آمده را از روی حرارت برداشته و کمی صبر کنید تا از میزان حرارت آن کاسته شود. 
حال، شکلات را در قالب مورد نظرتان ریخته و برای مدت سه ساعت داخل یخچال قرار دهید. شکلات های خوشمزه شما آماده مصرف هستند. از مصرف آنها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *