شکلات

طرز تهیه شکلات ساده خانگی

شکلات یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی است که می توان با یک طرز تهیه صحیح، آن را به شکلی ساده آماده نمود و به عنوان عصرانه یا به همراه چای نوش جان کرد.
امروزه می توان با مراجعه به مراکز مختلف تجاری که به ارائه انواع خوراکی های خوشمزه و فانتزی می پردازند به دنیای فوق العاده گسترده ای از چنین فرآورده هایی دست یافت. همچنین، از آنجا که هر نوع قیمتی برای این تولیدات وجود دارد اکثر آنها خریداران بسیاری دارند.
بسیاری از خانم های خانه دار ترجیح می دهند که تا جای ممکن بتوانند این خوراکی ها را با همان کیفیت و طعم در منزل آماده کنند تا فرزندان آنها از محصولات خانگی به جای صنعتی بهره ببرند. در این مطلب، به بیان یک دستور آسان از شکلات پرداخته می شود که بسیار خوشمزه نیز هست.

دستور تهیه شکلات خانگی
مواد اولیه:

  • شکلات تخته ای شیری، 120 گرم
  • شیر، 1 لیوان
  • خامه، 3 قاشق غذاخوری
  • وانیل، 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه:
ابتدا شکلات تخته ای را به وسیله روش بن ماری و حرارت غیر مستقیم ذوب نمایید. در حین ذوب تکه های شکلات، آن را مدام به هم بزنید تا بافت به دست آمده کاملا یکنواخت گردد. اکنون شیر ولرم را با خامه ترکیب کرده و به شکلات ذوب شده بیفزایید.
در آخرین مرحله، با افزودن وانیل، به خوش عطری بیشتر شکلات کمک کنید. حال، شکلات را در قالب های سیلیکونی که در مدل های بسیار زیبایی در بازار وجود دارد ریخته و به مدت چهار ساعت درون یخچال و خارج از جایخی قرار دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *