قهوه

خرید دانه و پودر قهوه اعلا اصل

چگونه می توان پی به اعلا و اصل بودن دانه و پودر قهوه برد؟ در هنگام خرید، توجه به چه نکاتی مهم است تا بتوان به محصولی با عطر خوش و کیفیت عالی دست یافت؟
مرغوب بودن قهوه و تازگی آن تاثیر مستقیمی در نتیجه کار خواهد داشت. به هنگام تهیه انواع دانه قهوه باید دقت نمود که دانه ها تازه بوده و به اصطلاح بیات نشده باشند. چرا که بر طعم نوشیدنی قهوه، تاثیر می گذارد.
در هنگام خرید قهوه، توجه به درشتی و عطر دانه ها بسیار مهم است. چرا که معمولا دانه هایی که ویژگی های فوق را دارند اعلا و اصل بوده و نتیجه آن، بسیار عالی است.  
اغلب دانه های قهوه که از مرزهای جنوبی کشور وارد می شوند از کشورهای جنوب شرق آسیا و آفریقا وارد شده و دسته بندی می شوند. پس از این دسته بندی، نوبت به روست دانه ها می رسد که در سه درجه دارک، مدیوم و لایت تقسیم بندی می شود.
پس از روست یا برشته شدن، دانه ها توسط آسیاب، پودر شده و در مخازن مناسبی ذخیره می شوند به طوری که جذب رطوبتی برای آنها صورت نمی گیرد. 
در هنگام خرید و فروش قهوه توجه به یک نکته، کارساز است و آن اینکه اگر زمان دم کردن قهوه از خرید آن، حداکثر پانزده روز است می توان اقدام به خریداری پودر نمود. در غیر این صورت، توصیه بر خرید دانه قهوه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *