شکلات

طرز تهیه شکلات مایع برای تزیین روی کیک

یک تزیین بسیار زیبا، دوست داشتنی و خوش طعم برای روی کیک، سیرینی، بستنی و انواع دسر، شکلات مایع است که نیازی به خریداری آن به صورت صنعتی نیست بلکه با آموزش طرز تهیه آن می توان در منزل شکلات مایع را آماده نمود.
با مراجعه به فروشگاه های مختلف، می توان به انواع مارک سس شکلات مایع در طعم های متنوعی مانند کاکائویی، توت فرنگی و کاراملی دست یافت. همچنین، علاوه بر اماکنی مانند کافی شاپ ها و قنادی ها، این محصول در منازل نیز کاربرد بسیاری دارد.
از جمله موارد کاربرد این محصول، استفاده از آن در تزیین انواع خوراکی هایی است که برای صبحانه به کار می رود. در این صورت، می توان کودکان و نوجوانان را متمایل به صرف این وعده غذایی مهم کرد که معمولا تمایلی به خوردن آن ندارد.
در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از آموزش های مهم و در عین حال، خوشمزه این نوع شکلات را ببینید.

طرز تهیه سس شکلات
شکلات مایع یا سس شکلات، را می توان بر روی کیک ریخت و با انواع میوه هایی مانند توت فرنگی تزیین نمود. همچنین، می توان از آن برای دسرهایی مانند میلک شیک ها و ژله بستنی ها مورد استفاده قرار داد. حال به بیان مواد اولیه و آموزش تهیه آن می پردازیم.
مواد اولیه:

  • شکلات تلخ یا شیری تخته ای؛ 400 گرم
  • خامه فرم گرفته قنادی؛ 150 میلی لیتر
  • کره گیاهی؛ 25 گرم

طرز تهیه:
در مرحله اول، شکلات ها را خرد کرده و به تکه های کوچکی تقسیم کنید. سپس، خامه و کره را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و به آرامی به هم بزنید تا به جوش آید. پس از آنکه به جوش آمد مواد را روی شکلات های خرد شده ریخته و با هم ترکیب کنید تا به بافتی نرم و یکدست برسید. 
از این کرم شکلاتی گرم برای تزیین کیک های خانگی خوشمزه خود بهره برده و در کنار عزیزانتان از خوردن آن لذت ببرید.

شکلات مایع روی کیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *