پاستیل

طرز تهیه پاستیل میوه ای جدید خانگی

اگر از شما پرسیده شود تمایل به آموختن طرز تهیه چه خوراکی جدید و خوشمزه ای به صورت خانگی دارید آیا پاستیل میوه ای می تواند پاسخ شما باشد؟ بالای هفتاد و پنج درصد به این سوال، جواب مثبت داده اند.
یک سوال دیگر؛ به چه میزان از خلاقیت خود در تهیه انواع دسر، کیک و شیرینی، استفاده می کنید؟ و یا دوست دارید دانش و آگاهی خود را در آشپزی به صورتی مداوم افزایش دهید و به اصطلاح به روز باشید؟
اگر شما هم تمایل به دانستن بیشتر راجع به سوالات مطرح شده دارید کافی است در ادامه با ما همراه باشید. می خواهیم با هم یک پاستیل خانگی خوشمزه و باب طبع کوچکترها و بزرگترها آماده کنیم. 
در ابتدای امر، دانستن مواد اولیه لازم است.

مواد اولیه تهیه پاستیل
برای آماده سازی این خوراکی خوشمزه، نیاز به مواد اولیه ساده و در دسترسی داریم.

  • یک پیمانه شکر
  • سه چهارم پیمانه آب
  • یک پیمانه آب میوه (بهتر است از آبمیوه های شیرین یا ملس استفاده شود.)
  • 3 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • 3 قاشق چایخوری رنگ خوراکی

تهیه پاستیل میوه ای
معمولا تهیه انواع شیربنی و دسر بسیار خوشایند است. یکی از لذت بخش ترین این کارها را می توان در زمان آماده سازی پاستیل خانگی دید. بیش از ایین، شما را منتظر نمی گذاریم. 
در ابتدا باید پودر ژلاتین را روی بخار آب و به شیوه معروف “بن ماری” حل کنید تا شفاف شود. اکنون شکر و آب میوه را روی حرارت ملایم گاز گذاشته و به جوش اورید. اکنون، رنگ خوراکی و ژلاتین حل شده را به مخلوط آب میوه و شکر بیفزایید.
حال، مواد را در قالب های سیلیکونی و بسیار زیبایی که در بازار به وفور یافت می شوند ریخته و به مدت چهار ساعت در طبقه دوم یا سوم یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شده و آماده گردد.
اکنون، بهترین مرحله فرا رسیده است و آن هم جدا کردن پاستیل های زیبا و خوشمزه ای است که خودتان آن را آماده کرده اید. می توانید پاستیل های دست ساز خودتان را با ترافل های رنگی یا شکر تزئین نمایید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *