نسکافه

کالری و خواص نسکافه تلخ مرغوب

نسکافه تلخ مرغوب، نشیدنی بسیار خوشمزه و مطلوبی است که دارای خواص مثبتی مانند کالری کم بوده و لذا پرطرفدار است.
با ورود نوشیدنی به نام قهوه در بیش از پانصد سال پیش به کشورهای اروپایی و پس از آن به سایر کشورهای جهان، در ابتدا واکنش های مخالف شدیدی نسبت به آن ابراز شد. اما در مدت زمان کوتاهی در مکان های عمومی، تنها نوشیدنی که عرضه میشد قهوه نام داشت.
کمتر کسی بود که می توانست در برابر طعم جذاب و رایحه وسوسه انگیز قهوه تاب بیاورد. در این زمان بود که از قهوه در تمامی مجالس رسمی و دوستانه استفاده میشد. 
پس از رواج قهوه، ابتکارات صورت گرفته توسط شرکت های تولیدی همراه با با گسترش فن آوری و ورود آن به صنایع مختلف تولیدکننده این محصول، به تدریج نوشیدنی هایی بر پایه نیز راهی بازار مصرف شدند. از جمله این فرآورده ها را می توان امروز نیز پس از بیش از صدسال با نام نسکافه، کافی میکس و کاپوچینو مشاهده نمود.

روش تشخیص نسکافه مرغوب
نسکافه یا قهوه مرغوب، بدون نیاز به وسیله خاص یا دم کردن، به سهولت آماده شده و با طعم و رایحه مطلوبش به شخص مصرف کننده، احساس مطلوبی را می دهد. این پودر، برای نوشیدن از قبل آماده شده و تنها کافی است آن را در آب جوش ریخته و پس از حل کردن، نوش جان نمایید.
این نوشیدنی را رده بندی نوشیدنی های گرم قرار می دهند که در تمامی اوقات سال به همراه یک تکه کیک شکلاتی خانگی، عصرانه بسیار خوشمزه و دلچسبی را تشکیل می دهد. به سبب استفاده افراد دیابتی و کسانی که برنامه غذایی خاصی را استفاده می کنند انواع مختلف بدون شکر یا با شکر نیز تولید و در بازارهای مصرف، عرضه شده اند.

میزان کالری نسکافه تلخ
نسکافه آماده موجود در بازار در اقسام مختلفی وجود دارد. طعم هایی مانند خامه ای، کاراملی، فندقی، شکلاتی و تلخ را می توان از انواع متنوعی نام برد که مصرف بسیار بالایی دارد. در میان انواع نام برده، نسکافه تلخ به سبب کالری پایینی که دارد به ویژه در میان جوانان ورزشکار و افرادی که رژیم غذایی کاهش وزن دارند مصرف بالایی دارد.
هر لیوان نسکافه تلخ، تنها 2 کالری انرژی را در بدن تولید کرده و لذا می توان آن را با خیالی آسوده مصرف کرد. هرچند به دلیل آنکه در تولید نسکافه از قهوه استفاده می شود باید جانب احتیاط را در مصرف این محصول، رعایت نمود. به ویژه آن که مصرف آن پیش از خواب به سبب اختلال در خواب به هیچ وجه توصیه نمی شود.

خواص مصرف نسکافه تلخ
بسیاری از ویژگی های فرآورده های با پایه قهوه همچون نسکافه را می توان به واسطه وجود کافئین در آن دانست. کافئین به خودی خوی، ویژگی های شگفت انگیزی دارد. از جمله این ویژگی ها را می توان افزایش میزان هوشیاری و افزایش متابولیسم بدن دانست. نسکافه تلخ به دلیل آنکه در آن شکری وجود ندارد طالب بسیاری در میان افرادی دارد که می خواهند از مکمل برای امر لاغری استفاده نمایند اما تمایلی به مصرف انواع داروها و قرص های شیمیایی ندارند. اگر میزان تلخی این نوشیدنی برای مصرف کننده آن، قابل تحمل نباشد می تواند از شیرین کننده های طبیعی نظیر کشمش یا خرما در هنگام نوشیدن ان بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *