قهوه, قهوه ساز

قیمت انواع قهوه کورسینی ارزان و به صرفه

قیمت قهوه کورسینی، در مقایسه با کیفیت آن و همینطور نسبت به قیمت و کیفیت انواع دیگر قهوه، مطلوب قهوه دوستان می‌باشد.

دوستداران قهوه، به راحتی با دیدن دانه‌های قهوه و یا پودر آن، قهوه مرغوب را تشخیص می‌دهند.

قیمت انواع قهوه، بسته به میزان بسته‌بندی، تاریخ تولید و کیفیت قهوه محتوی، متفاوت است.

این به شما بستگی دارد، کدام قهوه را انتخاب می‌کنید؟ اسپرسو پودری، ترک فله یا گلد یا کلاسیک فله؟

عیار و خلوص قهوه و ترکیب دانه‌های آن چگونه باشد، و بسیاری از عوامل دیگر، که در ادامه، اشاره می‌شود.

قیمت انواع قهوه کورسینی ارزان و به صرفه

عوامل تاثیر گذار بر قیمت قهوه

عوامل تاثیر گذار بر قیمت قهوه همانطور که می‌دانید، قهوه محصول ایران نیست و از جمله محصولات وارداتی می‌باشد. پس در درجه اول، نوسانات بازار ارز، به صورت مستقیم، بر قیمت قهوه تأثیرگذار خواهد بود.

اما عمده عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول، کیفیت و تازگی آن می‌باشد. معمولا قهوه سبز خام را می‌توان برای مدت‌ها نگه‌داری کرد، بدون اینکه از خاصیت و عطر و طعم آن کاسته شود. به همین خاطر، غالبا‌ً قهوه را به صورت سبز و خام وارد می‌کنند.

برای مثال دانه‌های قهوه کورسینی، در سیلندرهای ۳ کیلو گرمی وارد می‌شود.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر عطر و طعم قهوه تلخ، و به دنبال آن قیمت، رست کردن و کیفت برشته نمودن قهوه است. بر اساس نوع قهوه و روش دم نمودن آن، درجه ریزی و درشتی آسیاب تعیین می‌شود.

تفاوت قهوه اسپرسو پودری، با یک قهوه ترک یا فرانسه، در نوع دم کردن آن می‌باشد. درجه ریزی و درشتی پودر قهوه بسیار حائز اهمیت است.

با مثال مطرح شده متوجه ارتباط مستقیم نوع آسیاب با روش دم کردن قهوه خواهیم شد.

اگر پودر قهوه اسپرسو، بسیار ریز آسیاب شود، در هنگام فشار آب جوش، ذرات می‌سوزند و اگر درشت باشد، طعم و مزه قهوه را به خوبی منتقل نمیکنند.

نوع ترکیبات دانه قهوه، اعم از درصد تشکیل دهنده از نوع عربیکا و روبوستا هندی، متفاوت است ‌محصول متنوعی را تولید می‌کند.

البته قهوه، علاوه بر امریکا، در قسمت‌هایی از آفریقا و آسیا نیز کشت و تولید می‌شود که از نظر طعم، با هم متفاوتند.

همین طور یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت محصولات، بسته‌بندی آن می‌باشد. معمولا خرید هر محصول به صورت فله مقرون به صرفه تر خواهد بود. اما سلایق و ذائقه‌های متفاوت، دلیل اصلی تنوع فراوان در محصولات می‌باشد.

تهیه بعضی انواع بسیار راحت‌تر از انواع دیگر می‌باشد، اما روش دم آوری آن نیازمند امکانات یا تبحر خاصی می‌باشد.

آسان ترین و مطمئن ترین روش خرید قهوه

شما طرفدار کدام قهوه هستید؟ گلد یا کلاسیک؟

قهوه مورد نظرتان را چگونه تهیه می‌کنید؟

همان‌طور که میدانیم، قهوه کلاسیک به روش حرارتی و کاملا کلاسیک رست می‌شود. به همین خاطر، عطر و طعم شدید و تیزی دارد. شاید اگر برای اولین بار بنوشید، کمی نفس‌تان را بگیرد، اما این تندی و تیزی، بسیار مطلوب بوده و طرفداران فراوانی دارد. قهوه کلاسیک، تلخ و غلیظ است و باید در طی چند مرحله و به آرامی آن را نوشید.

اما قهوه گلد، به روش‌هایی ترکیبی مثل انجماد و حرارت، فرآوری می‌شود. شاید به همین خاطر است که، عطر و طعم ملایم‌تری در مقایسه با قهوه کلاسیک دارد.

اما در واقع، نمی‌توان گفت کدام یک بر دیگری، برتری دارد. هر کدام از انواع قهوه با طعم و عطرهای متنوع، طرفدارن خاص خود را دارند.

بسیاری از افراد فقط نوع خاصی از قهوه را می‌پسندند و بعضی دیگر، عاشقانه از هر نوع لذت می‌برند و دوستان خود را نیز مهمان می‌کنند.

با همه این تفاسیر، واضح است، خرید قهوه‌ای مرغوب و ارزان کار ساده‌ای می‌باشد. اگر فروشگاه یا سایت معتبری را بشناسید، کافی‌است، اطمینان کرده و با خاطری آسوده، محصولات مورد نظر را سفارش دهید.

مواد تشکیل دهنده قهوه با کیفیت

مواد تشکیل دهنده قهوه با کیفیت شرکت قهوه مولیناری ارگانیک، در اولین سال‌های فعالیت خود، دست به کارهای خلاقانه‌ای زد که، توجه مردم را به محصولات خود جلب کند.

این شرکت، بعد از تاسیس، کافه‌هایی در سرتاسر شهر راه انداخت و با روش‌های جذاب و خلاقانه، به رست کردن دانه‌های قهوه می‌پرداخت. عطر قهوه، فضای شهر را پر کرده و هر عابری را وسوسه می‌کند تا فنجانی قهوه بنوشد.

معمولا این شرکت، دانه‌های قهوه را در سیلندرهای ۳/۵ کیلوگرمی حاوی ۳ کیلوگرم دانه قهوه بسته بندی می‌کند. محتوای سیلندر به گونه‌ای فرآوری شده که، آماده آسیاب برای تهیه هر نوع نوشیدنی قهوه می‌باشد.

معمولا طعم این مدل، ترکیبی از عربیکای آمریکا با روبوستای هند می‌باشد.

اما قهوه‌ای که هر روزه می‌نوشیم، از چه موادی تشکیل شده است؟

یک فنجان قهوه از هر نوعی که باشد، حدود ۹۸٪ آب و کمتر از ۲٪ را قهوه و محتویات آن تشکیل می‌دهد.

آب جوش، حلال فوق العاده‌ای بوده و به بهترین شکل عطر و طعم قهوه را منتقل می‌کند. اما لازم است به کیفیت و سنگینی آب نیز توجه کنید.

وجود بسیاری از املاح در آب موجب تداخل در طعم قهوه‌ می‌شود. استفاده از آب معدنی، یکی از راهکارهای تهیه قهوه خوش طعم است.

اما دانه قهوه که از ۱۱ ماده تشکیل شده که اساسی‌ترین و اصلی‌ترین آن کافئین می‌باشد.

کافئین، یک سم گیاهی است که برای جلوگیری از افت گیاهان استفاده می‌شود. اما تاثیرش بر بدن ما، بر هرمون‌های آدرنالین بوده و سلول‌های عصبی خواب را تحریک کرده و خواب را از شخص دور می‌کند. البته این ماده، ادرار آور نیز هست.

وقتی دانه های قهوه را برشته یا دم می‌کنید، عطر آن فضای زیادی را در بر می‌گیرد. دلیل این اتفاق، اتیل فنل است.

در کنار طعم تلخ و مطبوع قهوه، کمی ترشی نیز احساس می شود که، اسید کوینیک موجود در آن، عامل ایجاد این طعم است.

وجود ماده دیگری در قهوه، موجب ایجاد رادیکال‌های آزاد شده و سرخوشی و نشاط بعد از نوشیدن قهوه ناشی از همین اسید دیکافئویوکلینیک است. می‌توان گفت قهوه منبع سرشار از انتی اکسیدان‌ها می‌باشد.

تئوفیلین موجود در دانه‌های خوشرنگ قهوه، مثل کافئین، محرک و آرام‌بخش عضلات است و در کم کردن تحریکات آسم، برونشیت و آمفیزم موثر است.

نیاسین یا ویتامین ب۳ موجود نیز، باعث کاهش فشار خون می‌شود. همچنین مانع از اتصال باکتری‌های مضر موجود در قهوه به دندان‌ها شده و از آسیب رساندن به آن‌ها جلوگیری می‌کند. طعم به اصطلاح خاکی و شیرین قهوه نیز تا حدودی از نیاسین و متیل چسبیده به آن می‌باشد.

شاید وجود این مواد و املاح در قهوه، باعث وابستگی بسیاری از افراد شده است. تا جایی‌که قهوه به عنوان دومین ماده اعتیاد آور، ( کافئین بعد از نیکوتین در مقام دوم قرار دارد)، در جهان شناخته می‌شود.

انواع قهوه در طعم های گوناگون

قهوه از ابتدا در اروپا و آمریکا شناخته و مورد استقبال فراوانی واقع شد. بعدها در آسیا و خاور میانه و ایران، مورد توجه قرار گرفت و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داد.

با وجود فواید فراوان این نوشیدنی، نمی‌توان ساده از کنار آن گذشت. عطر و بوی خاص آن، به خودی خود آرامش بخش خواهد بود. شادی و نشاط صبح را به ارمغان می‌اورد و موجی به تعویق انداختن خواب می‌شود.

خاصیت انتی اکسیدانی و تولید رادیکال آزاد در بدن، موجب جلوگیری و ممانعت از ایجاد غده‌های سرطانی می‌شود: از جمله سیروز کبدی، سرطان پستان و بسیاری دیگر

همچنین قهوه، یک چربی سوز ماهر بوده و به دلیل وجود نیاسین در بافت آن، جهت جلوگیری از افزایش خون موثر است، همین‌طور به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. البته اعتدال در مصرف قهوه بسیار مهم است.

بی‌دلیل نیست که از دیرباز، انجام انواع روش‌های فرآوری، محصولات متنوعی را از دانه قهوه تولید کرده‌اند. با روش‌های متفاوتی مانند انجماد، بخار یا حرارت یا روش‌های ترکیبی، محصولاتی بدست می‌آید که از نظر طعم، غلظت و عطر متفاوتند.

همچنین، تنوع بسیاری در روش دم‌آوری قهوه، وجود دارد که باز هر کدام طرفداران خاصی دارد.

برای مثال، قهوه اسپرسو که تقریبا در همه کافه‌ها سرو می‌شود و یکی از سریع‌ترین روش‌های دم آوری را به خود اختصاص می‌دهد. به دلیل روش تهیه آن، انواعی مثل کاپوچینو، امریکانو، لته و موکا در دیه اسپرسو قرار میگیرند.

این نوع، معمولا در دستگاه برقی یا گازی، با فشار بخار آب به پودر قهوه، تهیه می‌شود. از انواع دیگر، قهوه ترک را می‌توان نام برد، که در خاور میانه و ایران و یونان بسیار رایج است.

در این روش که، نوشیدنی غلیظ و معطر و تلخی حاصل می‌شود، از حل شدن پودر قهوه در آب سرد و حرارت دیدن محلول تهیه می‌شود. قهوه گلد فله ای به همراه انواع دیگر مانند، قهوه ترک یا کلاسیک، به صورت فله، در فروشگاه عرضه می‌شود.

بدترین تولید کننده قهوه کورسینی

بدترین تولید کننده قهوه کورسینی از دیگر انواع قهوه، می‌توان به قهوه فرانسه، لته، کاپوچینو، امریکانو و … بسیاری دیگر اشاره کرد.

تفاوت همه‌ این نوشیدنی‌ها در درجه آسیاب و دم نمودن آن می‌باشد.

برای مثال باید جهت تهیه قهوه لته باید از آسیاب مناسب استفاده نمود. قهوه اسپرسو را به اندازه‌ای آسیاب می‌کنند که مانند دانه های نمک، زبری آن را احساس کنیم اما قهوه ترک را کاملا آسیاب می‌کنند.

بدترین نوع قهوه، شاید دچار ماندگی شده و عطر و طعم خود را از دست داده باشد. ممکن است از بی‌کیفیت ترین دانه‌ها انتخاب شده باشد، اما انتخاب قهوه کورسینی، این تضمین را می‌دهد که، شما گرفتار بدترین قهوه نشده‌اید.

از آنجا که افراد سودجو و متقلب، با کپی بی کیفیت از بسته‌بندی قهوه‌های شرکت کورسینی، محصولاتی بی‌کیفیت و نامرغوب را وارد بازار می‌کنند، کافیست کمی در خرید و انتخاب خود دقت نموده و هوشمندانه عمل کنید. به این ترتیب دیگر در دام این افراد نخواهید افتاد.

خرید بدون واسطه قهوه کورسینی از تولید کننده

نوشیدن یک‌ فنجان قهوه، در ابتدای صبح، انرژی و نشاط روحی به همراه می‌اورد. همچنین اگر هوشمندانه انتخاب کنید، بعد از ناهار و قبل از شروع کارهای روزمره در عصر، یک فنجان قهوه گلد، حس خوبی را به همراه می‌اورد و از کسالت بعد از غذا می‌کاهد.

طبق تحقیقات دانشمندان، پتانسیل مغز یک فرد ۵۵ ساله که روزانه دو فنجان کوچک قهوه‌ می‌نوشد ۶ برابر فردی است که در سن ۵۵ سالگی به سر می‌برد و علاقه‌ای به قهوه ندارد.

از فواید و مزایای مصرف روزانه حداقل یک فنجان قهوه، بسیار شنیده‌ایم. حتی دانشمندان و پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند، افراد مبتلا به آسم و برونشیت، پس از نوشیدن منظم قهوه در یک دوره مشخص، از حملات کمتری رنج کشیده‌اند.

بنابراین، بهتر است در خرید این نوشیدنی کمی حساسیت به خرج داده و از فروشنده معتبر و در صورت امکان از تولید کننده خرید کنیم.

خرید از تولید کننده، چندین مزیت دارد:

  • از اصالت و مرغوبیت کالای خریداری شده اطمینان خاطر دارید.
  • خرید بی‌واسطه از تولید کننده مقرون به صرفه و ارزان‌تر خواهد بود.
  • برای خریدهای بعدی، نیز فقط کافیست سفارش دهید.

اما کدام تولید کننده؟

همان‌طور که می‌دانید، در کشور ما قهوه تولید و کشت نمی‌شود، بلکه از مشورهای دیگر خریداری شده و ازمرزهای کشور وارد می‌شود. به خصوص قهوه کورسینی مه محصول یک شرکت بسیار بزرگ ایتالیایی می‌باشد. اما این شرکت محصولات خود را جهت صادر به کشورها، در سیلندرهای ۳۰۰۰ گرمی، بسته بندی می‌نماید.

سپس، بعد از ورود به داخل کشور، توسط شرکت‌ نماینده، به فروش می‌رسد. در واقع این شرکت، به عنوان فروشنده محصولات، تولیدکننده نیز نام دارد.

برای رستوران‌ها، هتل ها و کافه‌ها، بسیار مقرون به صرفه بوده که مستقیما از تولیدکننده داخلی خرید کنند.

همین‌طور مصرف کننده خانگی، نیز می‌تواند با خرید قهوه به صورت فله، به مقدار مورد نیاز خود،از قهوهای اصیل و خوش طعم لذت ببرد.

یکی از روش‌هایی که بسیاری از افراد در کافه و حتی منزل انجام می‌دهند، آسیاب دانه‌های قهوه، به اندازه مصرف روزانه می‌باشد. به این ترتیب، خاصیت، تازگی، طعم و طراوت قهوه حفظ می‌شود.

البته بهتر است در جهت حفظ خواص قهوه، نکاتی را در نظر بگیرید که معمولا، بر روی بسته‌بندی محصولات درج شده است.

توجه به این نکته نیز کارآمد است که، به ترکیبات دانه قهوه توجه کنید. ترکیبات مختلف قهوه از نوع عربیکا و روبوستا، طعم و عطرهای متنوعی ایجاد می‌کنند که، در هر نوع مقدار کافئین موجود در قهوه متفاوت است.

بنابراین، تقسیم‌بندی صورت می‌گیرد که بعضی از این انواع مناسب نوشیدن در صبح و برخی مناسب ظهر و عصر می‌باشند. حتی افراد با توجه به فعالیت روزانه خود، نیاز متفاوتی به کافیین احساس می‌کنند.

فروش ویژه قهوه کورسینی ارزان و به صرفه

فروش ویژه قهوه کورسینی ارزان و به صرفه قهوه کورسینی، نوعی قهوه تولید ایتالیا می‌باشد. این نوع قهوه که از ترکیبات روبوستای هند و عربیکای امریکا تهیه می‌شود، از لحاظ طعم و عطر، طرفداران خاص خود را دارد.

دانه‌های برشته شده شرکت کورسینی در سیلندرهای ۳ کیلوگرمی و در ۴ لاین وارد کشور می‌شوند:

  • اسپرسو
  • کاراکاس
  • الیت
  • گورمت

این دانه‌ها، آماده آسیاب شدن بوده و فقط نوع قهوه مورد نظر را تعیین کنید. رست قهوه کورسینی در رست مدیوم و مدیوم شکلاتی انجام می‌شود که مناسب قهوه اسپرسو می‌باشد.

تفاوت این لاین‌ها در ترکیبات دانه قهوه می‌باشد. به این معنی که دانه‌های الیت، به صورت میکس بوده و طعم و عطر دانه‌های عربیکا را به همراه دارد.

گورمت و کاراکاس نیز با ترکیبات خاص، نوشیدنی غلیظ با عطر و طعم خاص بوده و اسپرسو نیز که بیشتر در کافه‌ها استفاده می‌شود و می‌توان گفت، بیشتر ذائقه‌ها را پوشش می‌دهد.

با همه این توصیفات، قهوه کورسینی، که بزرگ‌ترین تولیدکننده در جهان محسوب می‌شود، محصولات خود را با قیمتی منصفانه عرضه می‌کند.

چرا که این شرکت‌ها برای مشتریان و مصرف‌کنندگان خود احترام و ارزش قائل است. به این خاطر، فروش ویژه قهوه کورسینی، برای خریدار و فروشنده بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *