قهوه

طرز تهیه قهوه فرانسه روی گاز

آیا دوس دارید بدانید چگونه قهوه فرانسه درست کنیم؟ قهوه فرانسه روی گاز چگونه تهیه می شود؟ آیا دوس دارید در مورد طرز تهیه قهوه فرانسه به صورت کاملا طلاعات داشته باشید؟
برای درست کردن قهوه فرانسه باید قهوه ای که استفاده می کنید ریز آسیاب شده باشد؛ اما نه به ریزی قهوه اسپرسو. همچنین بهتر است که به مدت طولانی تری هم بوداده شده باشد.
برای درست کردن قهوه فرانسه ابتدا مخزن آب را تا دریچه اطمینان از آب سرد پر کنید حالا صافی قیقی را جا بزنید اگر می خواهید که مطئن شوید که که آب سر ریز ندارد می توانید صافی قیفی را در بیاورید و جا بزنید تا اگر آب اضافی در مخزن است در ظرفشویی چکه کند.حالا مطمئن شدیم که آب اضافه داخل مخزن نیست قهوه را داخل صافی ریخته بدون اینکه آنرا فشرده کنید بلکه آنرا به صورت تپه ای در بیاورید در این صورت قهوه قوی تری دم خواهید کرد.حالا مخزن بالایی را به مخزن آب محکم پیچ کنید و آن را روی شعله ملایم گاز قرار دهید.
وقتی که بوی قهوه را حس کردید یا بخارحسابی دیدید در قوری را بردارید و ببینید اوضاع از چه قرار است و یا همین که صدایی اولین قل را شنیدید گاز را ببندید زیرا که نباید قهوه به قلقل بیفتد .
هم اکنون قوه شما آماده شده آن را داخل فنجان ها ریخته و نوش جان کنید.
نکته ای که در مورد قوری باید به آن توجه کنید این است که آنرا با مایع ظرفشویی نشویید زیرا که آب خالی کفایت می کند.
دلیل این کار این است که باید چربی قهوه به دیواره قوری بماند تا هر بار که قهوه درست می کنید طم خوبی داشته باشد و قوه شما مزه فلز ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *