قهوه

مضرات انواع قهوه سبز

هر دارو یا محصولی که به شکل طبیعی و یا شیمیائی مورد استفاده قرار می گیرد به دنبال مزیت ها و خواص، مضراتی را نیز ممکن است در پی داشته باشد از جمله انواع قهوه سبز که از این قاعده مستثنی نیست.
موارد زیر باید در مصرف قهوه سبز احتیاط کنند.
1- خطر بالای آن برای زنان باردار و مادران شیر ده است. قهوه سبز به دلیل داشتن کلروژنیک اسید بالا برای این دسته افراد بسیار ممکن است خطر ناک باشد.
2- مبتلایان به انواع بیماری های خونی از جمله هموفیلی و سایر بیماری های مربوط به انعقاد خون به طور جدی باید از مصرف قهوه سبز خودداری نماید.
3- بیماری های دیابتی همزمان با مصرف دارو های ضد دیابت به هیچ وجه نباید از محصولات قهوه سبز استفاده نمایند و در صورت تمایل مصرف حتماً باید با پزشک خود مشورت کنند.
4- قهوه سبز از جذب آهن و روی در بدن جلو گیری می کند لذا استفاده آن نیز برای افراد مبتلا به کم خونی به هیچ وجه توصیه نمی شود. توجه داشته باشید که در صورت مصرف دارو های حاوی روی و آهن باید تا 3 ساعت بعد از خوردن قهوه سبز خود داری شود.
همچنین مضرات زیاده روی در مصرف قهوه سبز و یا استفاده خود سرانه آن ممکن است سلامت فرد را تهدید کند. از جمله اینکه سلامت قلب را به خطر انداخته و موجب افزایش کلسترول خون شود، فشار خون را بالا ببرد و فرد را دچار پوکی استخوان نماید، باعث اختلال در خواب و سوزش معده شود، آب بدن را کم کند و خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *