قهوه

مزایا مناسب قهوه تلخ برای سلامتی

چگونه می توان با مصرف مناسب قهوه تلخ از مزایا این نوشیدنی بی نظیر برای سلامتی بدن بهره مند شد؟ آیا میزان مصرف قهوه می تواند برای سلامتی مضر هم باشد؟
امروزه کمتر کشی را می توان یافت که حتی یک بار نوشیدنی بی نظیر قهوه را استفاده نکرده باشد. این نوشیدنی که دارای طعمی تلخ می باشد خواص بی نظیری برای سلامتی دارد و از این رو مورد توجه اکثر طرفداران نوشیدنی های داغ قرار گرفته است.
از جمله مزایا قهوه تلخ برای سلامتی که در صورت نوشیدن مناسب وجود دارد، می توان به خاصیت آنتی اکسیدان قوی و داشتن کافئین زیاد در آن اشاره کرد. دانه های قهوه تلخ سرشار از کافئین هستند و به همین دلیل می تواند از بروز بیماری هایی چون آلزایمر و افسردگی تا حد بسیار زیادی پیشگیری کند زیرا کافئین تا حد زیادی ضد خوب آلودگی و خستگی است و خاصیتی نشاط آور دارد.
اما در صورت استفاده بیش از حد قهوه های تلخ بدن می تواند توان جذب آهن خود را از دست دهد و فرد مصرف کننده ممکن است با کمبود آهن مواجه شود بنابراین در صورتی می توان از مزایا بیش از حد قهوه بهره مند شد که میزان استفاده آن آنقدر زیاد نشو که آسیب زننده باشد. کارشناسان قهوه گفته اند که برای افرادی که کمبود آهن ندارند می توانند روزانه تا 6 فنجان قهوه استفاده کنند اما افرادی که کمبود آهن دارد در صورت علاقه شدید به این نوشیدنی ی توانند با فاصله دو ساعت از صرف غذا روزانه تا دو فنجان قهوه صرف نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *