قهوه

قهوه عربیکا یا روبوستا

تشخیص انتخاب قهوه عربیکا یا روبوستا به ذائقه افراد برمیگردد و باید دید که فرد قهوه تلخ را میل میکند یا قهوه ملایم، لازم به ذکر است که کافئین های موجود در قهوه عربیکا و روبوستا هم متفاوت است.
قهوه ها کلا به سه نوع عربیکا، روبوستا و لیبریکا تقسیم بندی میشوند که نوع سوم آن یعنی لیبریکا در غرب آفریقا در کشور لیبریکا یافت می شود و طعم قهوه لیبریکا شبیه به قهوه روبوستا است، اما طرفدار زیادی ندارد و به همین دلیل در بازار جهانی اصلا به چشم نمی خورد.
قهوه عربیکا دانه هایی صاف دارد و درخت آن از نظر اندازه از روبوستا بزرگتر است و از لیبریکا کوچکتر، قهوه عربیکا دارای عطر و طعم فوق العاده خوبی دارد و به نسب قهوه های دیگر دارای کافئین کمتری می باشد.
بوته های روبوستا تنومند هستند و گاها مشاهده شده است که ارتفاع آن به 10 متر هم رسیده و کشت آن در کشور ویتنام است، دانه قهوه روبوستا به شکل بیضی می باشد و از دانه عربیکا کوچکتر می باشد، قهوه روبوستا عطر زیادی نسبت به قهوه عربیکا ندارد، ولی دارای کافئین زیاد و طعم تلخی مخصوص به خود می باشد، قهوه فوری و اسپرسوی ایتالیایی از دانه های روبوستا تولید میکنند.
برای تهیه قهوه باید به عطر، طعم و کافئین مورد نیاز توجه داشته باشید و برا اساس ذائقه خود آن ها را انتخاب کنید. جهت مشاوره میتوانید با افراد که در زمینه خرید و فروش فعالیت دارند ارتباط برقرار کنید و از آنها اطلاعات کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *