شکلات

آموزش شکلات کاکائویی ساده خانگی خوشمزه

شکلات کاکائویی یکی از انواع بسیار خوشمزه دسرهایی است که در میان بچه ها و بزرگترها طرفدار بسیاری داشته و قابلیت تهیه در منزل را با یک آموزش خانگی ساده دارد. 
با اندکی جستجو در کتاب های آموزش آشپزی و به کار بردن خلاقیت و ابتکار می توان اغلب خوراکی های مورد علاقه بچه ها را با یک آموزش آسان خانگی و مواد اولیه ای که غالبا در آشپزخانه ها هم وجود دارند در منزل نیز تهیه نمود. 
در این مطلب با طرز تهیه یک نوع ساده اما بسیار خوشمزه و فوق العاده از شکلات آشنا می شویم که می تواند پایه تهیه انواع دیگر شکلات همانند شکلات مغزدار یا کرم های کاکائویی نیز محسوب شود.

طرز تهیه شکلات کاکائویی در منزل
مواد اولیه:

  • شکلات تخته ای، 200 گرم
  • پودر کاکائو، 50 گرم
  • پودر شکر، 75 گزم
  • عصاره وانیل، 2 قاشق مرباخوری
  • شیر، نصف لیوان

طرز تهیه:
ابتدا شکلات را به تکه های کوچکتری تقسیم کرده و به شیوه بن ماری، ذوب نمایید. سپس، شیر را به همراه پودر شکر به مواد افزوده و به خوبی با هم ترکیب نمایید. در نهایت پودر کاکائو را اضافه کرده و به هم بزنید. این کار، سبب غلیظ تر شدن و در نتیجه خوشمزه تر شدن شکلات شما می شود.
در نهایت، با افزودن عصاره وانیل، کار تهیه شکلات به پایان می رسد. بافت یکنواخت شکلات را از روی حرارت برداشته و کمی صیر کنید تا از حرارت بیفتد. سپس آن را درون قالب مورد نظر خود ریخته و در یخچال به مدت سه ساعت قرار دهید تا بافت آن به خوبی منسجم گردد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *