شکلات

تولید و صادرات شکلات تلخ مارک ایرانی

شکلات تلخ به عنوان یکی از فرآورده های تولید شده مرغوب با مارک ایرانی به صورت تابلتی، پذیرایی و تخته ای امکان صادرات را برای کشورهای حوزه خلیج فارس، شرق آسیا و اروپایی دارد.
از جمله کاربردهای گسترده شکلات تلخ استفاده از آن به صورت صنعتی و تهیه انواع شکلات پذیرایی، کرم های کاکائویی و انواع شربت ها و نوشیدنی ها است. خوشبختانه، برندهای ایرانی فعال در این عرصه با بهره گیری از مواد اولیه بسیار مرغوب، ماشین آلات روز دنیا و نیروی کار متخصص توانسته اند ایران را به یکی از تولید کنندگان شکلات نام آور در منطقه تبدیل نمایند.
میزان تولید و صادرات محصولات شکلات ایرانی اعم از تلخ، شیری، آبنبات و تافی نشان دهنده حضور فعال برندهای ایرانی که مهد بسیاری از آنها شهر تبریز است در این حوزه می باشد. نگاهی به کاتالوگ های شرکت های مختلف نشان می دهد که شکلات تلخ با مارک ایرانیدر میان محصولات بالای هشتاد درصد از آنها وجود دارد که این امر نیز نشان از استقبال بالا و تقاضای روزافزون این محصول می باشد.
در نهایت، اگر بخواهیم نیم نگاهی به انواع شکلات تلخ تولید شده در ایران داشته باشیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:
شکلات تلخ صنعتی با بسته بندی های سطلی، شکلات تلخ تخته ای، کرم کاکائو تلخ و شکلات تلخ فله ای و پذیرایی با درصدهای گوناگون از چهل تا هشتاد و پنج درصد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *