شکلات

آموزش شکلات کاکائویی مغزدار خوشمزه

شکلات کاکائویی یکی از انواع شکلات های خوشمزه است که مورد توجه کوچک و بزرگ قرار داشته و امکان تهیه خانگی آن به صورت ساده و مغزدار با یک آموزش آسان و صحیح وجود دارد.
علاوه بر مصرف شکلات کاکائویی به عنوان میان وعده و یا صرف همراه با نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه، از آن به عنوان یکی از وسایل همیشگی پذیرایی استفاده می شود. در واقع، میزی که برای یک مهمانی آماده می شود با قرار گرفتن یک ظرف شکلات خوری که در آن، انواع مختلف شکلات کاکائویی وجود دارد بسیار زیباتر به نظر خواهد آمد.
اگر شما هم چنین عقیده ای را داشته و علاقه مند به تهیه این فرآورده خوشمزه در منزل هستید در ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از خوشمزه ترین شکلات هایی که تاکنون امتحان کرده اید دست یابید.

طرز تهیه شکلات کاکائویی مغزدار

مواد اولیه ای که در ادامه می آید در اغلب آشپزخانه ها وجود داشته و یا در هر قنادی موجود است.
مواد اولیه مورد نیاز:

  • شکلات شیری، 200 گرم
  • شیر، 1 لیوان
  • وانیل، 2 قاشق چایخوری
  • مغز بادام یا فندق، نصف لیوان

دستور آماده سازی:
شکلات ها را خرد کرده و در یک ظرف فلزی بریزید. ظرف حاوی شکلات ها را روی ظرف دیگری که در آن، اب در حال جوشیدن روی اجاق گاز است قرار دهید. حرارتی که به شکلات ها منتقل می شود سبب آب شدن آنها می گردد. تا زمانی که تمامی آنها به خوبی ذوب نشده اند با یک قاشق، مرتب به هم بزنید تا بافتی نرم و یکنواخت به دست آید.
پس از اینکه چنین کرم شکلاتی حاصل شد وانیل را به آن افزوده و ظرف را از روی حرارت بردارید. حال، مغزهای بادام یا فندق را نیم کوب کنید. در قالب دلخواهی که می خواهید شکلات ها را در آن، آماده نمایید نیمی از مایع شکلات را ریخته و ظرف را داخل یخچال قرار دهید.
پس از دو ساعت، ظرف را خارج کرده، مغزها را روی شکلات ها ریخته و مابقی کرم شکلاتی را روی مغزها بریزید. مجددا برای دو ساعت، قالب را داخل یخچال قرار دهید تا بافت شکلات شما به خوبی سفت و منسجم شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *