قهوه

قیمت دانه قهوه ی خام کاستاریکا

جمهوری کاستاریکا با قرار گرفتن در آمریکای مرکزی و به دلیل شرایط بسیار مساعد آب و هوایی قابلیت تولید سالانه میلیون ها تن دانه قهوه ی خام را داشته که در ایران مانند سایر کشورهای منطقه با قیمت مناسبی معامله می شود.
در برخی از متون آمده است که عربستان اولین تولید کننده و صادر کننده قهوه بوده است. در ابتدا به شدت با مصرف نوشیدنی به این نام، مخالفت می شد. کشیش های مسیحی آن را روح شیطان می خواندند و گمان بر این بود که این نوشبدنی، شیطانی است.
اما هیچ چیز نتوانست جلوی فراگیر شدن مصرف قهوه را بگیرد. به زودی، این نوشیدنی تنها چیزی بود که در اکثر مجالی دوستانه و رسمی سرو و روزانه ده ها هزار فنجان از آن مصرف می شد. این روند همچنان نیز ادامه دارد و همین مسئله سبب جهانی شدن تجارت قهوه در حجم های میلیون تن در سال شده است.
در این میان، اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به شرایط مناسب آب و هوایی برای کشت درخت قهوه بیندازیم باید بگوییم این گیاه، دارای تنه ای بسیار سخت بوده و عموما در آب و هوای گرم و مرطوب رشد می کند. از جمله کشورهایی که قهوه در آنها جز محصولات ثابت پرورش یافته است می توان به کاستاریکا و برزیل در قاره آمریکا، آفرقای جنوبی در قاره آفریقا و اندونزی، ویتنام و هندوستان در قاره آسیا اشاره نمود.
دانه ها پس از کشت، به دلیل ماندگاری بالاتر به صورت خام به اقصی نقاط دنیا صادر می شوند. در ایران نیز با واردات انواع دانه خام و مرغوب قهوه امکان مصرف محصولی مرغوب مطالق خواست و سلیقه مشتریان مختلف وجود دارد.
در میان انواع دانه های قهوه، قیمت انواع مانند اندونزی و ویتنام در کف، برزیل در میانه و کنیا، کلمبیا و کاستاریکا جز بالاترین قیمت ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *