شکلات

آموزش شکلات مغزدار نارگیلی یخچالی

آموزش کامل تمامی مراحل تهیه شکلات مغزدار نارگیلی یخچالی که نزدیک به سه ساعت زمان می برد و مواد اولیه آن نیز در اغلب آشپزخانه ها وجود دارد در این مطلب برای شما خانم های خانه دار عزیز، ارائه می شود.
طعم فوق العاده شکلات را کمتر کسی است که نپسندد. محبوبیت آن تا اندازه ای است که از آن علاوه بر میان وعده در صبحانه نیز برای ترغیب کودکان و نوجوانان در حال رشد به خوردن این وعده غذایی مهم، بهره گرفته می شود.
اما می توان با موادی که در هر آشپزخانه ای موجود است شکلات های مغزدار با تنوع گوناگون همچون شکلات مغزدار نارگیلی یا قندقی را به صورت خانگی تهیه نمود تا دیگر نیازی به مصرف محصولات صنعتی نباشد.

طرز تهیه شکلات خانگی مغزدار نارگیلی
مواد اولیه:

  • شکلات تخته ای شیری؛ 750 گرم
  • پودر وانیل؛ 1 قاشق چایخوری
  • پودر نارگیل، 200 گرم
  • شیر؛ نصف لیوان

طرز تهیه:
همواره به خاطر داشته باشید که اگر از شکلات تخته ای در آماده سازی هر گونه کیک، بستنی و دسری استفاده می کنید آن را حتما با حرارت غیرمستقیم و به شیوه بن ماری، ذوب نمایید. بنابراین، در گام اول، شکلات را به روش بیان شده، آب کرده و پودر وانیل را به آن اضافه کنید.
نیمی از شکلات مایع را درون قالب سیلیکونی مخصوص شکلات ریخته و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید. پس از طی این زمان، قالب را از یخچال خارج کرده و پودر نارگیل را به همراه بقیه شکلات مایع درون قالب بریزید و مجددا قالی را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید.
می توانید از مغز فندق نیم کوب نیز در تهیه این شکلات استفاده کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *