قهوه

قیمت انواع دان روست شده قهوه تلخ

درجه روست دان قهوه روست شده به چند سطح تقسیم می شود؟ آیا میزان برشته شدن بر قیمت دانه و پودر قهوه تاثیرگذار است؟ انواع دانه قهوه تلخ را با چه ترکیب مناسبی می توان خریداری نمود؟   
در حالت کلی، دانه های انواع مختلف قهوه به دو دسته عربیکا و روبوستا تقسیم می شوند که نوع عربیکا به نوشیدنی قهوه، عطر ویژه ای می بخشد در حالی که نوع روبوستا بر کافئین و خامه آن تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین در هر با تهیه قهوه برای آماده سازی یک نوشیدنی خوش رایحه و خوش طعم، مناسب است از هر دو نوع آن تهیه شود.
پس از این تقسیم کلی، نوبت می رسد به درجه برشتگی یا روست دانه های قهوه که به سه درجه روشن یا لایت، متوسط یا مدیوم و دارک یا تیره بازمی گردد. در حقیقت، هر چقدر درجه روست قهوه بالاتر باشد دانه ها رنگ تیره تری به خود گرفته و ماحصل کار، نوشیدنی پرکافئین تر و تلخ تری خواهد بود.
در کنار مطالب بیان شده باید دانست که دان های مختلف و متنوع قهوه از کشورهایی مانند برزیل، هندوستان، سنگاپور و کشورهای آفریقایی مانند کنیا و کلمبیا که شرایط آب و هوایی مناسبی برای کشت و پرورش این محصول دارند وارد کشور می شود که بنا به درشتی دانه ها، مرغوبیت نوشیدنی حاصل و رایحه نوشیدنی، قیمت عرضه این محصول، متفاوت است.
در این باره، معمولا ارزان ترین انواع قهوه مربوط به نوع اندونزی و ویتنام و گران ترین نوع میز مربوط به کنیا و کلمبیا بوده و قیمت سایر انواع دان قهوه در حد وسط این انواع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *