قهوه

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

قهوه ترک چیست؟ طرز دم کردن صحیح آن و تهیه با شیر چگونه است تا بتوان بتوان آن را با طعم واقعی قهوه نوشید؟ آیا می توان در منزل و به صورت خانگی آن را تهیه نمود؟ در ادامه به بیان این مطالب پرداخته می شود.
خوشبختانه برای تهیه این نوع قهوه نیاز به تجهیزات ویژه ای نیست. همچنین، می توان آن را در منزل به صورت کاملا صحیحی تهیه نمود و به همراه عزیزان و دوستان از آن بهره برد. این نوع نوشیدنی گوارا و گرم را می توان با آب یا شیر یا خامه تهیه نمود که هر یک بسته به ذائقه نوشندگان خود، طرفداران خاص خود را دارد.

تهیه قهوه ترک با شیر
در ابتدا به بیان مواد اولیه پرداخته می شود که عموما در دسترس تمامی علاقمندان به این نوشیدنی قرار دارد. توصیه بر آن است که از پودر قهوه اندونزی یا ویتنام استفاده شود.      
مواد لازم:
1. پودر قهوه؛ 5 قاشق مرباخوری
2. شکر؛ 4 قاشق مرباخوری
3. شیر؛ 3 فنجان
اکنون طرز تهیه بیان می شود.
مواد را در قهوه جوش ریخته و کمی به هم بزنید تا به آرامی حل شوند. قهوه جوش را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و مدام با استفاده از یک قاشق فلزی، مواد را به هم بزنید.
به هیچ وجه، قهوه که روی حرارت گاز قرار دارد را رها نکنید. زیرا ممکن است سر برود. به این کار ادامه دهید تا کف ملایمی روی نوشیدنی قهوه تشکیل شود. در این زمان، قهوه جوش را از روی حرارت برداشته و از ادامه هم زدن آن بپرهیزید. 
قهوه ترک، آماده مصرف است. آن را در فنجان ها بریزید و نوش جان بفرمائید.

تهیه قهوه ترک
تهیه قهوه ترک
تهیه قهوه ترک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *