شکلات

مراحل تولید شکلات کاکائویی در کارخانه

بر اساس مراحل در نظر گرفته شده برای تولید شکلات های کاکائویی در کارخانه ها، باید از دستگاه ها و مواد اولیه متعددی استفاده شود.
در فرایند تولید شکلات های کاکائویی، نیاز به فراوری دانه های کاکائو خواهد بود که در این زمینه با پوست کندن این دانه های کشت شده، اقدام به خارج کردن دانه های کاکائو از پوسته می نمایند و پس از آن نوبت به خشک نمودن دانه های کاکائو می رسد.
اگر بتوان در مسیر خشک نمودن دانه ها، به مدت هفت روز صبر نمودن، کیفیت شکلات های تهیه شده از آن نیز بسیار افزایش می یابد و نور آفتاب نیز به عنوان بهترین روش برای خشک نمودن این شکلات ها و دانه های کاکائو به حساب می آید.
اما امروزه به منظور افزایش سرعت در خشک نمودن دانه های کاکائو، از دستگاه های مخصوص نیز استفاده می شود و پس از آن نوبت به تفت و آسیاب دانه ها می رسد.
جدا نمودن چربی کاکائو از دانه ها در نتیجه فشار دادن این دانه ها امکان پذیر خواهد بود و باقی مانده آن را به عنوان پودر کاکائو در صنعت شکلات سازی استفاده می نمایند و برای تهیه انواع شکلات ها، اقدام به ترکیب پودر کاکائو با درصدهای مختلفی از این چربی ها می نماییم.
شکلات های شیری، تیره و سفید از انواع شکلات هایی است که با درصدهای مختلفی از شیر، شکر، کره کاکائو، پودر کاکائو و دیگر افزودنی ها تولید می شود و شما هم در کارخانه های تولیدی خود می توانید اقدام به آماده سازی این شکلات ها با بیشترین کیفیت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *