قهوه

موارد مصرف قهوه سبز لاغری

محصولی به نام قهوه سبز یکی از مکمل های گیاهی و موثر در امر لاغری بوده که در ادامه مطالب بیشتری در مورد موارد مصرف و خواص آن مطرح می شود.
یکی از مسائلی که بالای چهل درصد از ایرانیان را درگیر خود کرده است مربوط به افزایش وزن است. آنها در پی کسب روشی سریع برای کاهش وزن و آب کردن چربی های اضافه بدن خود هستند و متاسفانه گاهی اوقات نیز به مصرف قرص های شیمیایی پناه می برند که بعضا عوارض غیر قابل جبرانی نیز دارند.
بدون شک، نمی توان گفت که به تنهایی مصرف یک مکمل حتی از نوع گیاهی خود بدون برخورداری از فعالیت بدنی مناسب و برنامه غذایی صحیح، کارآمد است اما متخصصان تغذیه کاتالیزورهایی نیز برای امر لاغری معرفی کرده اند که یکی از آنها قهوه سبز است.

خواص قهوه سبز برای لاغری
قهوه سبز ممکن به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی از ماده ای به نام کافئین بر سوخت و ساز بدن، تاثیر مستقیم گذاشته و سرعت آن را تندتر می کند. این ماده همچنین بر نحوه عملکرد قلب و عروق تاثیر مثبت دارد.
از جمله موارد دیگری که می توان در مورد خواص این محصول نام برد وجود ماده ای به نام اسید کلئوپراتیک است که مشاوران تغذیه آن را برای دردهای مفصلی، مفید خوانده اند.

نحوه مصرف قهوه سبز لاغری 
در ابتدای امر، به دلیل عدم منطبق بودن طعم قهوه سبز بر بسیاری از ذائقه ها، همانند چای سبز، مصرف این نوشیدنی نیز مطلوب نیست. اما به تدریج با تطبیقی که بدن هوشمند انسان انجام می دهد همانند هر نوشیدنی دیگری، مصرف قهوه سبز نیز به صورت عادت روزانه درمی آید.
همچنین، لازم به ذکر است که در مورد نوشیدن قهوه سبز همانند هر ماده غذایی دیگر به هیچ وجه نباید افراط نمود؛ چرا که ممکن است برخی تصور کنند هر چه تعداد فنجانی که از آن را در طی روز می نوشند بیشتر باشد آنها سریع تر لاغر خواهند شد.
این تصور به هیچ وجه صحیح نیست. متخصصان تغذیه تاکید می کنند که نباید بیش از سه فنجان از آن در طی روز نوشیده شود. بهترین زمان مصرف نیز سی دقیقه پیش از مصرف وعده های غذایی اصلی است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *