شکلات

طرز تهیه شکلات تخته ای تلخ

شکلات تخته ای تلخ به عنوان یکی از شیرینی جاتی می باشد که با ارائه ساده ترین طرز تهیه، توانسته ایم امکان آماده سازی آن را در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.
مصرف شکلات تخته ای به همراه یک فنجان شیر یا چای، می تواند برای یک میان وعده گزینه مناسبی باشد که در این زمینه با ارائه طرز تهیه خانگی آن، می توانید با کمترین هزینه اقدام به آماده سازی آن برای خود و خانواده های خود نمایید.

مواد اولیه شکلات تخته ای خانگی

  • یک پیمانه آب
  • دو پیمانه پودر کاکائو
  • 2/3 پیمانه کره نرم شده
  • ½ پیمانه شکر
  • 2/3 پیمانه شیر پرچرب
  • ¼ پیمانه پودر قند

طرز تهیه شکلات تخته ای
داخل یک قابلمه بزرگ، مقداری آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. در ظرفی دیگر اقدام به مخلوط کردن کره به همراه پودر کاکائو می نماییم و آن را روی آب جوش به روش بن ماری حرارت می دهیم.
مواد را به قدری هم می زنیم که دیگر هیچ گلوله کوچکی در داخل آن نمانده و به صورت کاملا یکدست شود. در این مرحله اقدام به اضافه کردن یک لیوان آب گرم به مواد نموده و به هم میزنیم.
در طی حرارت دادن باید دقت نمود که کاکائو و مواد نجوشد و پس از مخلوط شدن کامل، این مواد را به ظرف دیگری منتقل نموده و اقدام به اضافه کردن شکر و پودر شکر به آن می نماییم.
شیر جوشیده شده را به ولرم است، به صورت مرحله به مرحله اضافه می نماییم و دوباره شروع به همزدن می نماییم تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.
قالب های مخصوص را برای شکلات آماده کرده و پس از چرب نمودن، اقدام به اضافه کردن مغزهای دلخواه در داخل آن می نماییم و شکلات ها را داخل قالب ها می ریزیم.
پس از قرار دادن این شکلات ها در داخل یخچال و بستن آن، می توانیم شکلات ها را خارج و برای پذیرایی مورد استفاده قرار دهیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *