شکلات

طرز تهیه شکلات مغزدار یخچالی

شکلات یکی از تنقلات خوشمزه ای است که در انواع مختلف ساده و مغزدار به صورت تهیه در فر و یخچالی در منزل قابل تهیه بوده و در ادامه طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین شکلات ها بیان می شود.
شکلات یکی از اولین تنقلاتی بود که توسط کارگاه های مختلفی وارد بازارهای مختلف شد و به سرعت تبدیل به تجارت پرسودی در سراسر کشورهای جهان گردید. در طی این سال ها نیز می توان تجارت انواع شکلات را یکی از پرسودترین بیزنس ها در بازارهای مختلف دانست.
اما در کنار تولید انواع شکلات در مقیاس های عظیم و به میزان تناژ، بسیاری از خانواده ها تمایل به تهیه انواع شکلات و کاکائویی دارند که هم خوشمزه باشد و هم امکان تهیه آن در منزل وجود داشته باشد. یکی از خوشمزه ترین طعم های شکلاتیی که قابل تهیه در منزل نیز هست در ادامه بیان می شود.
در ابتدا به بیان مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این نوع شکلات که از نوع یخچالی است می پردازیم.
مواد لازم:

  • مغز گردو یا فندق تفت داده شده 1 پیمانه
  • پودر قند نصف پیمانه
  • شکلات تخته ای 300 گرم

در تهیه این شکلات می توان از انواع شکلات تخته ای سفید، شیری یا تلخ استفاده نمود.
اکنون طرز تهیه را بیان می کنیم.
برای آماده سازی این شکلات خانگی خوشمزه در ابتدا پودر قند و مغز فندق یا گردو را به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا خمیری یکنواخت به دست آید. اکنون، شکلات تخته ای را به شیوه بن ماری ذوب می کنیم.
به اندازه یک گردو از خمیر شامل پودر قند و مغز گردو یا فندق را برداشته و در شکلات ذوب شده غلطانده و به مدت سه ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا آماده شود. می توان از پودر نارگیل یا ترافل های رنگی برای تزئین این شکلات ها استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *