شکلات

طرز تهیه موس شکلات سفید

موس شکلات به ویژه شکلات سفید یکی از خوشمزه ترین و دلپسب ترین دسرهای تولید شده شکلاتی است که در ادامه، به بیان طرز تهیه آن می پردازیم.
از زمان حضور خوراکی و میان وعده بسیار خوشمزه ای به نام شکلات در سبد غذایی خانواده ها سال ها می گذرد. طی این سال ها علاوه بر استفاده از شکلات به عنوان یک وسیله پذیرایی، از آن به عنوان یک دسر نیز استفاده می شود. محبوبیت این محصول به دست آمده از دانه های مغذی کاکائو تا حدی است که به عنوان یک وعده غذایی کامل در صبحانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
برندهای شناخته شده در زمینه محصولات شکلاتی، پس از تولید انواع شکلات شیری، در پی تولیدات گسترده تری برآمدند که نتیجه آن تولید و عرضه شکلات های سفید و تلخ بود. شکلات تلخ، به دلیل دارا بودن حداکثر مقدار کاکائو، بیشترین خواص کاکائو را دارا می باشد. شکلات سفید نیز نسبت به سایر محصولات این رده، دارای چربی بالاتری بوده و در نتیجه بافت نرم تر و یکنواخت تری دارد.

تهیه دسر موس شکلات سفید
این دسر لذیذ را می توان به تنهایی صرف کرد. حتی می توان از آن به عنوان خمیر انواع چیز کیک نیز استفاده نمود.نکته مثبت در مورد تهیه این دسر آن است که مدت تهیه آن کمتر از نیم ساعت بوده و مواد اولیه کمی نیز برای آماده سازی آن مورد نیاز است.
مواد اولیه:

  • شیر نصف لیوان
  • شکلات سفید 200 گرم
  • پودر ژلاتین یک قاشق چای خوری
  • خامه پرچرب نصف لیوان

طرز تهیه:
ابتدا پودر ژلاتین را به شدوه بن ماری در پنج قاشق غذاخوری آب سرد، حل می کنیم. سپس شیر را به جوش آورده و به ژلاتین حل شده می افزاییم. اکنون زمان آن است که محلول شیر و ژلاتین را به شکلات سفید بیفزاییم و به هم می زنیم تا مایع یکدستی حاصل شود. در آخرین مرحله، خامه را به مایع حاصل شده افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم.
دسر خوشمزه موس شکلات آماده است. باید آن را در ظرف مخصوص ریخته و به مدت پنج ساعت درون یخچال قرار دهیم تا به خوبی آماده شود. نوش جان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *