نسکافه

خواص مصرف نسکافه تلخ و شیرین

نسکافه یا همان قهوه فوری به دلیل اینکه محصول مستقیم قهوه است خواص مصرف آن در طعم های مختلف تلخ و شیرین تشابه زیادی با پایه قهوه دارد. 
نزدیک به صد و ده سال از آغاز ورود نوشیدنی به نام نسکافه به دنیای نوشیدنی های شناخته شده و پرطرفدار می گذرد که در این مدت، به دلیل ذائقه های متنوع، انواع طعم دار ترکیبی به صورت تلخ و شیرین توسط برندهای مختلفی ارائه شده است. این محصول، به ویژه مورد تایید افرادی است که به دلیل کمبود وقت، امکان دم کردن قهوه و بهره مندی از رایحه و طعم ویژه آن را ندارند. برای تهیه آن کافی است پودر نسکافه را در یک فنجان ریخته و با مقداری آب جوش مخلوط نمائیم. پس از چند دقیقه نوشیدنی خوشبو و خوشمزه نسکافه، آماده است.
دلیل اینکه نسکافه را می توان سریعا آماده مصرف نمود آن است که در حقیقت، نسکافه همان قهوه دم کشیده است که طی فرآیندهای خاصی در کارخانه به شکل پودری در می آید و لذا نیازی به دم کردن ندارد. اگرچه بسیاری از مصرف کنندگان قهوه ترجیح می دهند از همان طعم و رایحه اصیل و قوی قهوه بهره ببرند اما برای آنان که در زندگی های پرمشغله امروزی، وقت کمی برای تهیه نوشیدنی مانند قهوه دارند نسکافه، حکم طلا را دارد.

انواع نسکافه در طعم های مختلف

به طور قطع، می توان گفت که اگر از یک برند معروف و سرشناس برای محصولات مرتبط با قهوه همچون نسکافه یا کافی میکس استفاده شود، رایحه شامه نواز نوشیدنی در بیش از ده متری آن به خوبی استشمام می شود. در مورد تولید نسکافه نیز همانند انواع تنقلات دیگر، این مسئله مورد توجه شرکت های مختلف است که علاوه بر سلیقه های مختلفی که وجود دارد محصولاتی تهیه شود که برای افرادی که دارای محدودیت در مصرف انواع شیرینی هستند نیز از آنها بهره ببرند. بنابراین، می توان به راحتی در بازار به انواع مختلف نسکافه در طعم های تلخ و شیرین یا همراه با افزودنی هایی مانند شیر یا شکلات دسترسی داشت که پاسخگوی هر نیازی هستند. 

خواص مصرف انواع نسکافه 

همانطور که بیان شد، از آنجا که نسکافه مستقیما از قهوه تولید می شود بنابراین، میراث خواص آن نیز هست. شاید برای برخی دانستن این نکته که نسکافه می تواند ویژگی های بسیار مثبتی بر بدن انسان داشته باشد قابل قبول نباشد. در ادامه، به بیان نکاتی کوتاه از فواید انواع نسکافه در طعم های مختلف اشاره ای کوتاه می شود که دانستن آنها خالی از لطف نیست.
مورد اول بازمی گردد به مشکل شایع زندگی های کم تحرک امروزی که به دلیل نحوه زندگی نادرست و مصرف غذاهای پرکالری، به شدت در حال گسترش بوده و بیماری دیابت نام دارد. این بیماری به دلیل عدم توانایی سلول های بدن در جذب انسولین رخ می دهد. مطالعات بر روی یک جامعه آماری دو هزار نفری نشان داده است که مصرف روزانه یک فنجان انواع محصولات قهوه از جمله نسکافه به صورت تلخ، می تواند تا هفت درصد، امکان ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد.
مورد بعدی بازمی گردد به بیماری شایع در سنین کهولت که برای بسیاری از افراد مسن رخ می دهد و آن چیزی نیست به جز بیماری آلزایمر. جالب است بدانیم که شیوع این بیماری در افراد بالای هفتاد سال نسبت به بیماری های دیگر گسترش یک و نیم برابری دارد. افرادی که در کنار تغذیه سالم و ورزش متناوب، روزی از یک فنجان قهوه یا مشتقات آن مانند نسکافه یا کافی میکس به صورت تلخ یا شیرین بهره ببرند تا میزان شصت و پنج درصد، کمتر به این بیماری مبتلا می شوند.
مورد آخر هم برمی گردد به اختلال رایج روانی به نام افسردگی که به صورت مستقیم بر کیفیت زندگی افراد مختلف تاثیرگزار است. مطالعات صورت گرفته توسط محققان علم تغذیه نشان می دهد که کسانی که به طور متوسط در هر روز تا سه فنجان از نسکافه به صورت تلخ یا شیرین استفاده می نمایند به میزان پنجاه درصد، کمتر دچار این بیماری می شوند.

دسر نسکافه با بیسکویت و موز
در انتها، با بیان دستر تهیه یک دسر لذیذ که با پودر نسکافه تهیه می شود بحث را خاتمه می دهیم. برای تهیه این دسر به مواد اولیه زیر احتیاج داریم:

  • یک لیوان شیر
  • یک بسته بیسکویت ساده
  • سه قاشق غذاخوری پودر نسکافه
  • صد گرم خامه کم چرب

طرز تهیه:
شیر را به جوش آورده و با بیسکویت های خورد شده مخلوط می کنیم. سپس پودر نسکافه را به مواد افزوده و به خوبی به هم می زنیم. در نهایت خامه را اضافه کرده و هم می زنیم تا مایع یکدستی حاصل گردد. اکنون مایع حاصله را در قالب ریخته و به مدت سه ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.
در مورد استفاده از پودر نسکافه، بسته به ذائقه و تمایل به شیرینی دسر، می توان از پودر نسکافه تلخ یا شیرین استفاده نمود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *