قهوه

خرید بهترین دانه های قهوه آسیاب شده

برای انتخاب و خرید بهترین دانه های قهوه آسیاب شده، لازم است مروری بر دانه های آسیاب شده و به عبارت صحیح، پودر قهوه؛ داشته باشیم.
دانه های قهوه یا به صورت دانه کامل به فروش می رسند و یا به صورت پودر و آسیاب شده؛ در زیر درباره انواع پودر ها توضیح مختصری درج شده است.
•    پودر های دانه درشت: این پودر ها برای تهیه و دم کردن قهوه در قوری و نیز برای تهیه قهوه به روش فرانسوی (قهوه فرانسه) مورد استفاده قرار می گیرند.
•    آسیاب متوسط: در این حالت دانه ها ریزتر از دانه درشت ها هستند ولی هنوز دانه هایی به درشتی و زبری شن و ماسه دارند. از این سایز پودر برای تهیه قهوه با استفاده از فیلتری در کف ظرف ، استفاده می شود (روش Auto Drip).
•    پودر چند منظوره: این سایز پودر، همان طور که از نامش پیداست در تهیه بیشتر نوشیدنی های قهوه کاربرد دارد و دارای دانه های ریزی تقریبا اندازه دانه های نمک می باشد . برای تهیه انواع قهوه (با فیلتر مخروطی و یا با فیلتر صاف در کف ظرف) نیز از این پودر استفاده می شود.
•    پودر ریز: این پودر کاربرد گسترده ای میان تولید کنندگان قهوه به روش فیلتر مخروطی دارد. دانه های آن نرم تر از دانه های شکر سفید است . و اصلا برای تهیه سایر نوشیدنی های قهوه به جز روش فوق؛ مناسب نیست و باعث آبکی شدن قهوه می شود.
•    اسپرسو: پودر اختصاصی اسپرسو لازم است که کاملا ریز شود اما در حدی که دانه ها هنوز قابل تشخیص باشند. تغییری بسیار جزئی در سایز پودر اسپرسو بیش از سایر نوشیدنی ها بر نحوه دم کردن آن تاثیر می گذارد و چنانچه دانه ها زیادی ریز شوند منجر به مسدود شدن پرتافیلتر می شود.
•    پودر خیلی ریز (ترک): این پودر برای استفاده در قهوه جوش دستی و دم کردن قهوه ترک تولید می شود. دانه های آن خلی ریز شده و تقریبا دیگر دانه ای در پودر به دست آمده دیده نمی شود.

انواع پودر های قهوه به دست آمده از بهترین دانه ها، در فروشگا ه ایران شکلات موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *